Gå til innhold

Trening av bekkenbunn med "hjelpemidler"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med enten vaginalkuler eller vekter?

Må seriøst få trena bekkenbunnsmusklaturen min skikkelig og føler at knipetrening ikke er effektivt nok i seg selv.

Har født tre barn og musklaturen er ganske slapp... Har vært forkjøla en periode nå med kraftig hoste, og må faktisk bruke Tena, og det er ikke spesielt artig i en alder av under 30...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*dytter også*

jeg er 29 og har samme problem, HI... om det er noen trøst :)

Skrevet

Jeg har smartballs fra kondomeriet, men kan ikke fortelle så mye om effekten av å bruke de. Har bare brukt de noen få ganger, men har tenkt å bruke de en stund etter fødselen for å trene meg opp igjen :)

Men kan ihvertfall fortelle om hvordan de føles ut! Først synest jeg det var ganske unaturlig å stappe inn noe større enn en tampong, uten å være det spor kåt. Synes nesten de var litt for store til å gå rundt med de, men prøvde litt. Det er kuler inni som gjør at de dirrer når en beveger på seg, og dette skal vel egentlig være godt, men jeg synes det bare føltes veldig rart ut. Hadde kanskje blitt godt om jeg hadde hatt de i lenger. Det laget litt lyd av de kulene, så ikke noe en kan gå rundt med uten å være hjemme alene ihvertfall!

Jeg trodde at jeg skulle føle de skle ut når jeg gikk med de, og at jeg da automatisk måtte knipe litt for å holde de på plass, men det måtte jeg ikke. Så om alt som trengs for å trene opp bekkenbunnen er å gå med disse, så er jo det kjempegreit, for det var ikke noe "jobb" med de liksom:) Men som sagt, jeg har aldri brukt de regelmessig med den hensikt å trene opp bekkenmuskulaturen enda, så jeg vet ingenting om hvor gode de er til det. Gleder meg til å begynne å bruke de etter fødselen :)

Håper du fikk litt hjelp i svaret mitt da, nå vet du ihvertfall hva akkurat disse vaginakulene går ut på ;)

http://www.kondomeriet.no/?did=19453442

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...