Gå til innhold

Er det noen hageenusiaster igjen her inne?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

de greiene er kule, ser tøffe ut, men er fullstendig upraktiske. du må belage deg på å vanne ørit ganger til dagen, sjansen for sopp er høy og ofte vil ikke plantene utvikle ser ordentlig. du kunne like godt bare hatt plantene stående i pottene de kommer i. og det sier seg selv at det ikke er særlig smart. av og til lurer jeg på hvem det er som anbefaler å lage slike dippedutter. kult, ja, men fullstendig ubrukelig spør du meg:)

hilsen hagedesigneren:)

Skrevet

VAr det jeg var litt redd for jeg også.... Men såååå fine da!

Kan jo legge i vaningsslanger i alle lagene ;o)

Men da blir det jo en anelse kostbart, og styrete....! Får finne på noe lurt heller jeg da!

Eller har du noen god råd?

Skrevet

Enig med pasilurken.

Jeg har selv gått for praktisk istedenfor kult/fint, og er meget fornøyd med egen løsning... Ikea ps selvvanningspotte:

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/30117188

Et lag leca i bånn, en ugrassduk og så masse jord. Har borret noen hull i siden rett over der risten ligger (vannspeil under) slik at potten aldri står full av vann. Potta er stor og god og mine urter trives aldeles utmerket. Hadde 3 i hver i fjor, men de vokste så voldsomt at jeg har bare 2 i hver i år. Så lenge det kommer litt regn en gang i mellom så greier de seg helt uten tilsyn. Og skulle man være en uke på ferie uten at det kommer regn så greier de seg da også. Pottene har forøvrig hjul og er lette å flytte rundt på terassen.

Skrevet

De var ikke dumme de nei, blomstre!

Tanken min var å få de litt opp på veggen, men må nok bare omstille meg! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...