Anonym bruker Skrevet 4. juli 2010 #1 Skrevet 4. juli 2010 Jeg føler jeg har et veldig stort problem nå. Er litt usikker på hvor langt jeg er på vei, men jeg vet det står mellom 2 personer. Har sagt i fra til begge. Dette gjelder den ene personen. Han er ikke norsk, og sier jeg kommer til å ødlegge livet hans om jeg beholder barnet. Jeg føler han tvinger meg til abort, eller at jeg MÅ ta abort for hvis ikke er jeg veldig redd for at noe veldig alvorlig kommer til å skje med meg. Jeg ønsker virkelig ikke å ta abort, og har store ønsker om å beholde barnet, men jeg føler meg tvunget og redd..hva gjør jeg nå`?
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2010 #3 Skrevet 4. juli 2010 Få hjelp til å regne ut hvem som er faren. Men først: Ring det lokale krisesenteret, eller politiet.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2010 #4 Skrevet 4. juli 2010 Du bestemmer, og om du føler at han truer deg - altså at du er redd for at det vil skje deg noe om du ikke gjør som han sier - så melder du ham til politiet.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2010 #5 Skrevet 4. juli 2010 Tvinger deg?låser deg inne til du sier ja eller? skjerp deg! det er ditt liv som blir ødlagt hvis du tar aborten du ikke ønsker og skal leve med det resten av livet.Søk hjelp hvis han er voldelig!
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2010 #6 Skrevet 4. juli 2010 Tenk deg om: Er dette virkelig en mann du vil ha barn med? En mann du vil knyttes til resten av livet? Hva er det med enkelte av dere jenter, og utenlandske menn!?!
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2010 #7 Skrevet 4. juli 2010 Ja jeg har tenkt den tanken også, skal ringe å få innvendig u.l så fort som mulig for å finne ut, men det som også er et problem er at familien hans kjenner familien til svogeren min og jeg er stygt redd for at det her bare blir et eneste stort kaos. Men hva skal jeg si til politiet? Og hva er det de kan få gjort?
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2010 #8 Skrevet 4. juli 2010 Jeg har ingen planer om å knytte meg til denne personen. Jeg har bedt han om å fraskrive seg absolutt alt som har med dette barnet og gjøre.
Miss Misantrop Skrevet 4. juli 2010 #9 Skrevet 4. juli 2010 Du har ansvar for din kropp og for fosteret. Føler du deg truet på livet bør du kontakte politiet. Lykke til. Barn er en fantastisk gave selv om det ikke er planlagt. Prøv å slapp litt av å nyt graviditeten også vil de ikke være fedre er det deres tap, du kan altids kompensere for manglende biofar enten med venner, familie eller ny partner.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2010 #10 Skrevet 4. juli 2010 Hvorfor tenker du at du absolutt skal ha dette barnet? Jeg har all respekt for alle som ikke velger abort, men kanskje du har god grunn for å velge abort i dette tilfellet? Hva med barnet, og dets rett til en mor og far? Er det rettferdig å få barn med en som ikke skal vedkjenne seg barnet sitt? Uansett hva du ender med: LYKKE TIL!
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2010 #11 Skrevet 4. juli 2010 ps, en far kan ikke fraskrive seg ansvaret for et barn. Hvis han er så negativ til å være far og du ikke ønsker han i livet ditt tror jeg at jeg hadde lat være å ha noe mer kontakt med han, slik at han ikke knytter seg til magen og senere babyen.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2010 #13 Skrevet 4. juli 2010 Eller du kan ta kontakt, være hyggelig, men avmålt, si du har vært på ultralyd og det er blitt endelig avgjort hvor langt svangerskapet er kommet, og at han er utelukket som far. Ønsk han så et godt liv, og si at siden du håper på å etablere deg med den rette barnefaren, er det best om dere avslutter all kontakt nå. Jug, jug, jug. Og ha noen du stoler på i bakhånd mens du er i dette "møtet", f eks be noen stikke innom kafeen dere sitter på innenfor en gitt tid, si 30 min, og late som om det er tilfeldig. I fall han går amok der og da.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2010 #14 Skrevet 4. juli 2010 Har tenkt på det også, men da får jeg et forklaringsproblem her hjemme, og ungen inne kommer ut som norsk, som jeg først trodde ungen ville være, men nå er jo alt usikkert igjen...
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2010 #15 Skrevet 4. juli 2010 Når du sier "her hjemme", mener du at du har en kjæreste/elsker som tror han er den eneste? Da er det to problemer - først utroskap og så svangerskap. Men det sentrale er din trygghet. Å drite seg ut kan alle gjøre, man fortjener ikke å trues på liv å helse likevel. Om ditt forklaringsproblem fører til et brudd, er det likevel mulig å be den andre sannsynlige barnefaren "holde maska" en stund, til bølgene har lagt seg. Han kan late som ingen ting overfor den andre , for å hjelpe deg å føle deg trygg.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2010 #16 Skrevet 4. juli 2010 Herregud for en situasjon. Vi bor i Norge og det er vel fremdeles norsk lov som gjelder her eller? Her er det ikke lov til å true noen eller å tvinge noen til abort. Håper du velger dine seksualpartnere med større omhu i fremtiden! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2010 #19 Skrevet 4. juli 2010 Si til familien at det kanskje er gærningen som er far, men at dere alle må holde kjeft om det hvis der ikke vil provosere han. Det er da vel ikke så vanskelig å holde seg til, vel? Familien er da på din side i dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå