Alvorlig Skrevet 4. juli 2010 #1 Skrevet 4. juli 2010 Må man ha behandling? Lillegutt har betennelse og masse grønn gørr i begge øynene. Må han ha dråper eller kan jeg gjøre som min mor gjorde da vi vår små - vaske med grønnsåpevann? Og kan han gå i barnehagen med dette? Det er jo smittsomt...
Pippilotta med 2 blå! Skrevet 4. juli 2010 #2 Skrevet 4. juli 2010 Han kan ikke gå i barnehagen med dette. Det smitter noe enormt, og han må få behandling før han går i barnehagen igjen. Da kan han gå i barnehagen etter et døgn. Hvis han ikke får behandling må han være hjemme til den grønne gørra er borte og det kan fort ta et par uker.
melkekua™ Skrevet 4. juli 2010 #3 Skrevet 4. juli 2010 Det er kun når øyet er rødt og har puss at det trengs behandling, ellers er det bare å møte opp i bhg :-)
lengter daler ned i skjul... Skrevet 4. juli 2010 #4 Skrevet 4. juli 2010 Jeg har ikke hørt om grønsåpe til øyet, men saltvann er jo vanlig. De reglene om at man ikke kan sende barnet i barnehage før behandling er foramndret, du kan nå sende barnet i barnehage uansett. Det har både legevakta og barnehagen sagt. Er vel kjekt å få behandling til øyet hvis det ikke blir bedre snart for det er jo sikkert veldig ubehagelig for barnet da.
Trultemora er presseklar!! Skrevet 4. juli 2010 #5 Skrevet 4. juli 2010 Legene sier det at man skal skylle øyet ofte med saltvann.. hvis det fortsatt er masse verk etter 3 dager så skal lege kontaktes!
Alvorlig Skrevet 4. juli 2010 Forfatter #6 Skrevet 4. juli 2010 Takk for svar! Da skal jeg prøve med saltvann først:-) Har fått denne gørra selv også, så skal prøve grønnsåpen på meg selv før jeg eventuelt tar det på lillegutt, det svir kanskje...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå