Gå til innhold

Kan posten kreve at jeg skal betale dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Saken er den at jeg kjøpte en brukt barnevogn på finn.no. Selgeren skulle sende den i postoppkrav. Da jeg kom på posten for å hente den, fant ikke hun som jobbet der noe giro på pakken. Den skulle tydeligvis ligge der siden det var postoppkrav. Da kunne hun ikke ta betalt og sa at jeg bare skulle ta med meg vogna. Jeg ville jo gjøre opp for meg, så spurte om det ikke var mulig for dem å lage en ny giro slik at jeg kunne betale. Men nei, det var ikke mulig. Så jeg dro derfra med vogna uten å betale..

Selger fikk erstatning fra posten, så hun har fått pengene sine.

Alt dette er vel kanskje 2 mnd siden. Men nå plutselig, i går fikk jeg regning fra posten på oppkravsbeløpet. Det står at jeg har hentet en pakke som jeg ikke ville betale for, og at jeg derfor må betale det nå.

Kan de gjøre dette?? Kjenner jeg blir litt irritert, og skeptisk til å bruke posten hvis jeg i fremtiden skal sende noe med oppkrav...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt kan de kreve det, du har jo fått en vare du ikke har betalt for!

Skrevet

Eh, hallo? Du skulle i utg punktet betale for vogna - noe du ikke gjorde. Posten har bare lagt ut for deg kan du si. Du er i pluss og posten i minus. Så det blir riktig at du må betale.

Skrevet

Ja, skjønner det jeg også.

Men jeg synes bare det er så feil at de kommer 2 mnd etterpå og krever pengene når jeg ikke fikk betale da jeg hentet varen.

Da burde de ikke levert ut varen siden de ikke kunne ta betalt!!

Skrevet

Posten har lagt ut for deg og krever nå den rette summen tilbake. Selvfølgelig kan de kreve at du betaler det du skulle.

Skrevet

Hvorfor blir du irritert over å skulle betale det du skylder? Jeg forstår at formuleringen med at du ikke ville betale kan irritere, men du skylder dem pengene. Så enkelt er det.

Skrevet

lagt ut for henne? de nektet jo å ta imot penger, da må de jo pent betale selv mener jeg da!

Skrevet

jeg blir irritert fordi det har tatt dem så lang tid for å finne ut at de skal ha betalt alikevel. Jeg forsøkte jo å betale da jeg henta vogna, men det var ikke mulig sa hun som jobba der.

Skrevet

Og hvem skal betale for vogna di da, mener du? SELVFØLGELIG kan og bør de kreve at du betaler den!

Skrevet

Ja, forstår at det er irriterende. Sa de ikke at du måtte betale ved en senere anledning? Har lært meg at ingenting blir servert gratis:-)

Skrevet

"...Det står at jeg har hentet en pakke som jeg ikke ville betale for, og at jeg derfor må betale det nå."

Akkurat det tror jeg ingen her tror på, de skrev nok ikke at du ikke ville betale. Nei, ting kommer ikke rekende på ei fjøl, frøken, bla fram lommeboka og betal, som alle andre.

Skrevet

Det er bare å betale, ingen vits å bruke energi på slikt

Skrevet

De sa ikke noe om at jeg skulle betale ved en senere anledning, hun sa bare at siden giroen ikke var med skulle jeg ikke betale. Jeg sa at avtalen med selger var at jeg skulle betale ved oppkrav, men nok en gang sa hun som jobbet der at det ikke var noe hun kunne gjøre med det.

Skjønner jo at jeg har kjøpt en vogn og at det er jeg som skal betale for den. Men jeg synes posten har håndtert hele saken veldig dårlig. For selger sin del, er det utrolig dårlig å levere ut en pakke uten å ta betalt for den. Det koster jo ekstra å sende i oppkrav, nettopp pga at de må styre med penger osv.

Og for min del, at det drøyer 2 mnd og plutselig dumper en regning ned i postkassa med en anklagelse om at jeg ikke har villet betale for en vare jeg har fått.

Derfor blir jeg irritert, og synes ikke posten har krav på pengene sine. Det er de som har rota det til!!!!

Skrevet

Er du mindre intelligent eller? Selvfølgelig skal du betale dette. At de ikke hadde mulighet til å ta betalt der og da er jo ikke det samme som å slippe unna. Skulle bare mangle at du ikke betalte det. Hva folk får seg til å klage på altså..

Skrevet

Hun er vel ikke mindre intelligent fordi hun reagerer på Postens håndtering? Jeg synes også at hun skal betale, men jeg forstår godt at hun blir irritert på rot og dårlig informasjon. Det skader ikke å sende en skriftlig klage ang håndteringen av saken. Men betale må du nok...

Skrevet

Jeg synes hun skal være takknemlig for at hun i det hele tatt fikk med seg vognen uten å betale der og da, det var jo kjempeservice fra posten sin side.

Skrevet

Kjempeservice eller ganske tvilsomt. Tviler på at avsender så på det som kjempeservice. Et salig rot spør du meg.

Skrevet

Skjønner heller ikke helt hva det er du reagerer på Hi.

Dem kunne ikke fikse en ny giro til deg der og da, da hun hentet vognen. Men du burda da ha ventet en giro i posten. Kjipp at det tok 2 mnd, men alikevel.

Skrevet

kjempeservice fra posten sin side??????????? Hva hadde du følt om du hadde sendt en vogn verdt flere tusen kroner i oppkrav, hvor posten leverer ut vognen uten at kjøper må betale? Vil ikke kalle det god service!!!

og jeg er ikke mindre intelligent, jeg skjønner at jeg må betale for noe jeg har kjøpt og at ting ikke kommer rekende på en fjøl. men jeg reagerer på postens håndtering av saken, og synes ikke de fortjener pengene når de roter til sånn.

det som gjør meg mindre intelligent er å lage et innlegg her hvor det bare er pripne, perfekte damer med manglende evner til å sette seg inn i andres situasjoner og benytter enhver anledning til å rakke ned på alle andre!!!

Skrevet

Greit at posten rotet det til. Men det er ikke verre enn at du betaler nå den giroen, og sender inn en klage. Skjønner ikke hva det er du maser sånn for.

Skrevet

Ikke bry deg om dem, HI. Du stilte et enkelt spørsmål, men de fleste her inne er ikke interessert i å lese all informasjonen du kommer med. De er i kranglehumør etter å ha vært sammen med mann og barn en hel helg og trenger noen å avreagere på. Dessverre ser det ut til at det i dag ble deg :-(

Posten har surret det godt til, og har gjort alt feil som gikk an å gjøre feil. Forstår godt at du er forbanna og at du ikke forventer å få en gratis vogn. Problemet her er at store selskaper som Posten blir upersonlige og når de gjør feil så når man ikke frem noen steder.

Posten lot være å levere en del post til oss i flere uker ved en feiltakelse. Den sto på vent et eller annet sted. Vi fikk noe post, og plutselig en dag ramlet det ned purringer og varsler! Når vi prøver å få tak i noen ansvarlige er det som å stange hodet i veggen! Null service og ingen som tar ansvar.

Skrevet

Du skal vel egentlig bare være glad for at det BARE har gått 2 mnd, de kunne ventet opp til 3 år med å sende regningen etter norsk lov....

Skrevet

Foreldelsesfristen er 3 ÅR. Så 2 mnd er ingenting....:)

Skrevet

Du fikk vognen, fikk ikke betalt med engang. Så du burde forventet å få regningen i posten. Uansett hvor langt tid det tar. Eller??

Skrevet

Posten har surret det godt til???

Tydelig mange her som ikke vet hvordan salg/kjøp fungerer.

Ja, posten rotet litt når de ikke fant giroen i sitt system. Men det var faktisk KJEMPEservice at du fikk med deg vognen der å da. De har ikke latt kunden (i dette tilfelle deg) lide for at datasystemet akkurat da ikke fungerte som det skulle. Hvis de skulle vært litt mer vriene kunne de krevd å få kredittsjekke deg før de leverte ut varen uten å ta betaling for den.

Selgeren får oppgjøret sitt fra posten. Det er ikke erstatning, men oppgjør. Posten sender så en giro til deg som du selvfølgelig må betale. I henhold til norsk lov er foreldelsesfristen 3 år, så du kunne faktisk risikert å få regningen 3,5 år fra nå av....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...