Gå til innhold

Hva anser dere som mest "perfekt"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å først få en sønn og deretter en datter, eller først en datter og så en sønn? Hvis man kunne velge altså :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En sønn og så en sønn, og deretter en sønn til, men jeg orker ikke gå gravid flere ganger så får nøye meg med en sønn, så en sønn.

Skrevet

perfekt og perfekt fru blom.

Men synst det er bra som eg har fått det, mest praktisk iallefall. Fyrst son og så ei datter (og så ein son og ei datter til) ;o)

Skrevet

Var litt missunelig på de venninnene som hadde en storebror, så da må jeg si gutt først og jente etterpå.

Jeg fikk først jente, så gutt, og for meg er det jo akkurat som det skal være, selv om det ikke er "perfekt";)

Eeegentlig så jeg for meg jente, jente, gutt, men det skjedde jo ikke, hehe;p

Skrevet

Det var en gang en artikkel om det der, det er så lenge siden. Men det hadde noe med hva man anså som mest perfekt søskenforhold. Hvor det ble minst krangling osv.

Konklusjonen var som følger:

Gutt først og så jente 3 år etterpå.

Gutta er "litt mindre moden" enn jentene så de vil møtes på midten, var litt av argumentasjonen.

De færreste kan bestemme hvilket kjønn de skal ha på sine barn.

Vi har først fått gutt, så jente etter 4 år. Perfekt for oss, i allefall.

Skrevet

Jeg ville valgt to jenter, for det er det jeg har og kunne ikke tenke meg å velge noe som er mindre perfekt enn det jeg har i dag.

Skrevet

Har en jente og tror det holder, men skulle jeg hatt en til, hadde jeg nok gått for nok en jente.

Jeg har vokst opp med en bror som er 3 år eldre og vi har liten eller ingen kontakt. Tror det er lettere å "finne hverandre" som søsken om man er to av samme kjønn.

Skrevet

Jeg har også to jenter. Mine har under to år mellom seg, det er iallefall perfekt for meg <3

Skrevet

Jeg vil si jente først, så gutt. Det høres perfekt ut for meg.

Skrevet

to perfekte jenter har jeg. Om jeg orker å få et barn til vil vise seg. Men uansett hva som popper ut så blir det nok helt perfekt;-)

Skrevet

Jeg mener også jente, deretter gutt.

Skrevet

Kjekt at jentene har en kjekk storebror som kan passe på litt :-)

Skrevet

En storebror først.

Skrevet

gutt først uansett hva som kommer etter :) Og det har jeg! Så da er storerbroren i boks, hehe!

Har alltid ønsket med en storebror, og nå har jeg iallfall sørget for at det neste barnet får en super en! :)

Skrevet

Jeg vil nok tror at "folk flest" synes det er finest med gutt først, også jente:-)

Vi har jente først, så gutt, og denne gangen håper jeg nok innerst inne på en jente til.

Skrevet

Jeg mener jente og så gutt. Tenk å være så heldig...

Skrevet

Det finnes faktisk folk som forsker, evt "forsker" (vet ikke hvor seriøst dette er), på rekkefølgen søsken kommer i, antall år mellom osv. Er til og med gitt ut en bok om emnet.

I følge dette så er gutt først og så jente det mest optimale, og den aller mest optimale søskenflokken består av gutt-jente-gutt-jente med minst 3-4 år mellom hvert barn. I følge dette. Det minst optimale søskenflokken man kan få i følge dette er to gutter med under 4 års mellomrom.

Grunnen til at gutt-jente er mest optimalt skal være at da lærer gutten å bli mer omsorgsfull og forståelsesfull for hvordan jenter fungerer fordi de føler ansvar for lillesøsteren og ikke føler konkurranse ovenfor henne. Jenta på sin side blir litt tøffere og slipper å bli reserve-mamma og får utviklet seg optimalt i forhold til egenverdi. Omvent, altså jente-gutt, vil jenta føle at hun må ta seg av broren og blir ofte altfor tidlig moden og alvorlig. Gutten på sin side lærer at jenter sjefer og venner seg til å ikke høre etter hva jenter sier og strever med at han føler seg undertrykket.

Skrevet

hvis jeg kunne velge ville jeg hatt jente, så ventet noen år og gitt henne en liten bror.

Skrevet

Jente, jente og så kanskje en lillebror :)

Hvis jeg bare skulle hatt to så ville jeg sagt at to jenter var perfekt..

Skrevet

Jeg synes min "løsning" med først sønn og så datter er perfekt.

Sønnen min lærer å føle ansvar for en mindre en, noe jenter har letttere for i utgangspunktet.

Datteren min gjøres tøffere av å ha en storebror med den aktiviteten som det medfører.

Begge to kommer til å være lykkelige i tenårene, da hverandres venner kommer til å være attraktive kjæresteemner med tanke på at gutter søker nedover og jenter oppover i alder i den tiden ;-)

Skrevet

Jeg ville også hatt datter først og så en liten gutteattpåklatt :)

Skrevet

kanskje jente, så gutt.

Skrevet

Jeg ønsket meg alltid gutt først og så jente fordi jeg kunne tenkt meg en storebror med kjekke venner. Mannen min insisterte på at det måtte bli jente først og så gutt nettopp så ikke storebrors venner skulle legge seg etter lillesøster! Og det ble jente først og så gutt og helt perfekt, akuratt som gutt-jente, gutt-gutt eller jente-jente hadde blitt.

Skrevet

Mest perfekt er jente, så gutt synes jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...