Anonym bruker Skrevet 4. juli 2010 #1 Skrevet 4. juli 2010 Snart skal babye i bhg og jeg på skolen. da blir han nesten 10 mnd. Til nå har jeg ammet og sovet ved siden av ham hver gang han skal sove. Det synes jeg er veldig koselig og hadde tenkt å gjøre det så lenge jeg ammer. Men tenker nå at han får sikkert prøblemer med å sove i barnehagen hvis ikke han kan sovne av seg selv? Og jeg skal begynne på sykepleien så etterhvert blir det en del praksis og kveldsjobbing. Da må bf kunne legge babyen. Problemet er at jeg aner ikke hvordan jeg skal gjøre det. Prøvde på det ikveld, men jeg ga opp. Noen gode tips? hvor mange dager før barnehagestart skal je begynne med avvenningen?
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2010 #2 Skrevet 4. juli 2010 Jo tidligere jo bedre. Hvis han blir vant til dette allerede nå blir det ennå en mindre overgang.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2010 #3 Skrevet 4. juli 2010 Skal han sove i vogn eller på madrass eller seng i barnehagen? Jeg måtte ligge sammen min på dagtid for at han skulle sovne. Han begynte i barnehage da han var 1,5 år, og de hadde ingen problemer med å legge han til å sove i vogna der!! Ble nesten sur, hehe. Jeg måtte fortsatt ligge sammen med han i helgene da, men i barnehagen la han seg som ingenting:) Det går nok veldig bra med din også der:)
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2010 #4 Skrevet 4. juli 2010 Flott at det har gått så greit med din da Håper vi er like heldige. Jeg aner ikke hvor han skal sove i barnehagen, bare håper at de får ham til sove. Det klarer nemlig ikke bf eller farmor.
trollmamma Skrevet 4. juli 2010 #5 Skrevet 4. juli 2010 Du må da ikkje slutte med samsoving for det. Å sove i bhg er ikkje det samme som å sove heime -det skjønner barna. Min f.eks måtte eg trille i evigheter før han sovna, i bhg satt dei berre vogna i fra seg og ungen la seg til så fint som berre det. Du kan jo evt venne han til å sove aleine på dagtid i vogn eller i seng -alt etter kor han skal sove i bhg.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2010 #6 Skrevet 4. juli 2010 Er det flere som har opplevd det samme som trollmamma? Da kan jeg kanskje utsette det litt til?
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2010 #7 Skrevet 4. juli 2010 er sikkert greit å begynne nå allerede. Er jo ikke sikkert babyen er komfortabel med det til og begynne med det, kan jo derfor ta litt tid. Om dere skal på ferie, ville jeg kanskje ventet til etter ferien. Er ikke noe gøy med grinet unge når dere er på tur. La pappaen prøve å legge han nå allerede. Kan hende det ikke er så stort problem som du tror. Men er da sikkert lurt at du ikke er i huset/nærheten, blir lettere for både pappaen og barnet om du ikke er tilgjengelig. Gå deg en times tur el.l når barnet skal legges. La mobiltelefonen ligge hjemme.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2010 #8 Skrevet 4. juli 2010 Det er sjelden man ikke klarer å få barn til å sove i barnehagen. Men det skjer unntak, da har barnet vært i hendene på mammaen sin dagen lang, busset på alltid osv... Skader ikke å øve litt, men tror nok det skal gå bra likevel.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2010 #9 Skrevet 4. juli 2010 Du kan jo fint fortsette å samsove med ham på kvelden og i helgene - men la han også få oppleve at det går ann å sovne andre steder. Sovner han ikke om du går på trilletur med ham? Her i huset samsover vi om natten, og han sovner ved siden av meg om kvelden. Om dagduppen skal foregå inne så legger jeg meg også ved siden av ham - ikke sjans i havet at han klarer å roe ned kroppen selv om jeg bare legger ham ned. Men han sovner også fint i vognen på dagtid, om jeg rugger litt eller går tur med ham. Er forøvrig 1,5 år og begynner i barnehagen til høsten han også. Skal sove i vogn der, så regner med at det går veldig fint
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2010 #10 Skrevet 4. juli 2010 Jeg hadde hatt han hjemme litt lenger, jeg!!!
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2010 #11 Skrevet 4. juli 2010 Jo, han sover i vogna, men da må jeg gå og det blir litt gråt og han våknet når jeg stopper. Kan ikke ha ham hjemme, må begynne på skolen i høst, er jo 24 nå :S
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2010 #12 Skrevet 4. juli 2010 Jeg tror ikke dette vil skape problemer for sovingen i bhg. Som flere her sier er soving hjemme og i bhg to forskjellige ting. Minstemann her sovnet bare til puppen hjemme. Det holdt han på med et halvt år etter han beg. i bhg. I bhg la de han bare i vogna, så sovnet han. Eldstemann måtte trilles i søvn hjemme, men i bhg la de henne på madrass, og hun sovna uten noe tull. Hvis samsoving er noe du har lyst til å fortsette med, så tror jeg det kommer til å gå helt fint. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå