Gå til innhold

Michael Jackson

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leste Dopplers innlegg, og har gjort meg opp noen tanker. Kanskje ønsketenkning, men herrefred så fint om jeg hadde rett.

Jeg vet ingenting om hva han har og ikke har gjort mot barn. Han ble frifunnet for pedofile handlinger av retten, og jeg velger imidlertid å tro at det fins iallfall et lite snev av fornuft i det rommet hvor slike ting avgjøres. Men igjen - jeg vet jo ingenting om sannheten.

Når det er sagt, kan vi vel alle være enige om at Michael Jackson var særdeles eksentrisk. Genier er jo gjerne det. De gangene jeg har hørt ham snakke om seg selv og sitt liv, er det én ting som slår meg - hvor barnlig han virket. For meg så det ikke ut som om han prøvde å skjule noe. Kanskje han var en fremragende skuespiller, men for meg virket han rett og slett som et barn, både i måten han snakket på og det han snakket om. Han sa en gang at han rett og slett ikke kunne fatte hvordan folk kunne tro at hans kjærlighet til barn kun var forankret i en pedofil legning. Jeg innrømmer at jeg anså ham som troverdig da han sa at barn var det viktigste i livet hans. At hvis noen hadde fortalt ham at imorgen ville det ikke finnes barn, ville han ønske å dø. Og at det var folks antagelser som var skitne, ikke hans handlinger, for han ville aldri skadet et barn. Vel, vel... Vi vet som sagt ingenting. Men Gud være lovet om det var sant, for når alt kommer til alt, er det viktigste at ingen av barna han traff noensinne ble misbrukt eller skadet på noen måte.

Kom til å tenke på et helt sinnssykt rykte som gikk om ham etter hans død - at han var en kastratsanger. Jeg smiler og rister litt på hodet av det, fordi det høres helt vilt ut. Men i sin tid fantes disse, og det vil isåfall kunne si noe om hvorfor han hadde så uvanlig lys stemme, hvorfor han hadde seksualdrift tilsynelatende lik null(?) og hvorfor han laget hjemmet sitt om til et drømmested for barn. Notabene: Jeg påstår ikke at Michael Jackson var kastrert.

Men hvis han nå IKKE begikk disse forbrytelsene, hvorfor var han da som han var? Vil vi noensinne finne det ut? Min noe uklare konklusjon er denne: I den verden vi lever i, hvor det fins langt mer eksentriske mennesker enn Michael Jackson, kan vi ikke utelate muligheten for at han var en ekstrem outsider i form av en fremmed - et barn i en voksen manns kropp. Og vår verden vil kanskje aldri kunne akseptere at det fins barn i voksne kropper - slike må nødvendigvis høre hjemme i pedofilibåsen. Jeg lar imidlertid begge muligheter stå åpne. Jeg må jo det, fordi - og det er viktig å gjenta dette igjen og igjen - jeg vet ikke hva Michael Jackson har gjort eller ikke gjort. Men fordi vi har behov for å tro at det i vår skitne verden finnes noe guddommelig rent - og for barnas skyld - la oss håpe han bare elsket barn slik barn bør bli elsket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...