Gå til innhold

Bare jeg som synes trassalderen er knalltøft?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er en sliten mor som forhåpentligvis ikke er alenemamma lenge til, har en fantastisk kjæreste som holder på å bli kjent medbarnet mitt.. Men har vært alene med barnet i mange år, nå er hun i trassalderen, og det er såå slitsomt synes jeg.

Er det vanlig med raserianfaller hver dag, at barnet slår til og synes det er morsomt å slå moren? Jeg setter hun i time -out hver gang, en krakk i gangen og forklarer henne hva hun har gjort galt, og hun ber om unnskyldning etterhvert men gjentar det gang på gang og jeg vet ikke om det funker å bruke time-out metoden?

Prøver å holde meg sammen, men jeg blir så sliten :( Ikke vil hun legge seg, ikke vil hun ha klær på seg, ikke vil hun gjøre noe.. Alt er en strev, og jeg er så glad i henne men når går det over? Er jeg ikke bestemt nok?...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barna ønsker å bli selvstendige, derfor trass. Så hvorfor skal vi hindre dem i å bli selvstendige vesen? Hvorfor kan de ikke få lov til å bestemme og erfare at de har tatt dårlige eller gode valg? De vil aldri lære seg at noe var en dårlig ide, hvis de ikke får prøve det ut. Da blir det bare mas, mas, mas, over hele linja.

Å slå er selvsagt ikke akseptabelt. Har du fortalt henne på en enkel måte hva det gjør med deg når hun slår? At du får vondt, at du blir lei deg?

Skrevet

Ja jeg forklarer henne jeg får vondt og blir lei meg osv..Hun virker ikke til å bry seg om det :-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...