Gå til innhold

Dere jenter som er oppvokst med bare brødre...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan har dere opplevd og være alene som jente, med en eller flere brødre?

Jeg har 2 gutter og en jente. Selv har jeg 2 søstre, så bare luerer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har to yngre brødre. Jeg har ikke noe å sammenligne med da.. Det har vært helt greit det egentlig. Gode venner med begge to i dag, selv om han ene bare er 17 år.

Skrevet

jeg har to yngre brødre, og har bestandig, også nå, ønsket meg en søster. Men jeg har innfunnet meg med at jeg ikke har det altså, håper bare brødrene mine finner kjærester som jeg kan bruke til det ;-)

Men det har vært helt greit å vokse opp med to brødre altså, ville ikke byttet de bort!

Skrevet

Har en bror og det er den beste som er. Har aldri savnet søstre.

Skrevet

Vokst opp med én bror. Høres slemt ut, men fortsatt ønsker jeg meg en søster eller to i tillegg. Veldig misunnelig på dere som har søstre. Ofte et helt annet forhold, det kan man lett se.

Jeg er veldig glad i og takknemlig for broren min, så det er ikke det:-)

Skrevet

Takk for svar! :o)

Det blir ikke aktuelt med flere barn haer i huset, men jeg tenker litt på datteren min, hvordan det oppleves for henne. (Jeg er ikke alvorlig bekymret altså. Bare litt betengt...)

Skrevet

Jeg er oppvokst med to eldre brødre sånn som datteren din vil bli.

Jeg har bare positivt å si om det.....vi har jo kranglet selvfølgelig...det gjør man jo.Men jeg ville ikke byttet bort dem for alt i denne verden.

Dessuten har jeg fått mange flere søsken itillegg...det var alltid åpent hus hos oss så mine venner og dems kamerater gikk ut og inn og den dag idagser jeg på de som mine "brødre".

Vi har kjempegod kontakt idag...faktisk litt mer med han jeg kranglet mest med enn han andre...

Dessuten har de funnet verdens beste svigerinner begge to som jeg kommer kjempegodt overens med og er veeldig veeldig glad i..så kunne ikke hatt det bedre.

Du trenger ikke være bekymret for henne....hun blir en tøff jente som tåler veldig mye,det ble iallefall jeg.

Skrevet

Nå vet jeg jo forresten ikke om de er eldre da..hehe,det stod det jo ingenting om...sorry.

Hilsen 20.56

Skrevet

Har alltid sakna å ha ei søster, sjølv no som voksen.

Skrevet

storebror og tvillingbror ;o)

HI

Skrevet

Helt toppers å bare ha storebrødre.. Meeeen, litt plagsomt når man skal begynne å ut på livet..

" Hvor har du vært?"

" Hvem har du vært sammen med?"

"HAN ER IKKE BRA FOR DEG"

Og alle de beskyttelses innstinktene som slår til :P

Men, alt i alt. Helt toppers :D <3

Skrevet

Jeg er vokst opp med 2 eldre brødre. Brødene mine hang, og henger i dag, sammen som erteris. Jeg kom på utsiden og fikk ikke ta del mange av dems aktiviteter.

Og det har ALDRI vært et problem. Jeg dreit i fotball og pc-spill uansett, så det gikk helt fint. Mange tror at jeg har vært sjalu på dems forhold, men det har jeg aldri vært. Jeg har aldri prøvd å konkurrere om deres vennskap, jeg ville jo tapt uansett.

Og savne søstre har jeg aldri gjort faktisk. Men i dag har jeg jo fått det- 2 fantastiske svigerinner som er som mine søstre :)

Skrevet

Bedre å ha noen som passer på deg enn noen som ikke har gjort det da.

Første gangen jeg var ute på livet og jeg møtte min eldste bror sa han...Ja..da var du så gammel at du kunne gå ut...nå må jeg gå et annet sted...jeg skal ikke møte på lillesøsteren min når jeg er ute på byen altså..hehe.

Men jeg skjønner han jo ...er tross alt 8 år mellom oss...så når jeg var 18,var han 26 da :-)

Kunne ikke hatt det bedre som lillesøster enn hos mine to storebrødre...følte meg godt passa på jeg..var det ikke av mine søsken så av kompiser.

Skrevet

Er vokst opp med en yngre bror. Da jeg var lita ønsket jeg meg en lille søster- men broren min ble pyntet i kjoler og sminke så gikk bra alikevel:)

han er 7 år yngre enn meg, og vi har verdens beste forhold enda, nå når vi har blitt voksne

Skrevet

Vokst opp med to eldre brødre. Helt supert. Godt forhold til begge. Har egentlig aldri tenkt at det kunne vært fint med en søster.

De er 4 og 8 år eldre.

Skrevet

Har en yngre bror som jeg alltid har hatt et godt forhold til. Skulle likevel ønske at jeg hadde en søster, særlig kjenner jeg på det nå i voksen alder. Har to jenter og er veldig glad for at jeg har barn av samme kjønn.

Skrevet

Har en eldre og en yngre bror. Jeg kan ikke sammenligne, vet jo ikke om noe annet. Helt fint det, han yngste er 8 år yngre enn meg så fikk aldri like god kontakt med ham. Jeg har alltid vært guttejente da, og ikke hatt så mange nære venninner, men desto flere guttevenner. Sikkert miljøskadd.

Skrevet

Har det som meg du da HI?

Jenta mi har også storebror og tvillingbror.

Men, jeg har aldri vært betenkt nå er det også litt spesiellt med tvillinger da.

Er det stor alders forskjell opp til storebror?

Skrevet

Vi har to jenter og en gutt. Har lurt på det samme, hvordan det er å vokse opp uten en bror. Vil han savne det tro? Hadde jeg visst at jeg fikk en gutt til, så skulle vi gått for nr. fire, men det kan jo fort bli tre jenter i stedet for to:)

Skrevet

Jeg har en storebror og en lillesøster. Storebroren min og jeg hang sammen hele oppveksten, og var bestevenner og lekte sammen mye (mye krangling også). Han har alltid vært beskyttende overfor meg og er det fortsatt. Nå blir han verdens stolteste onkel, og han sa at han ikke klarte slutte å smile på mange dager da jeg fortalte det. Vi har et helt spesielt bånd, vi snakker om ting vi "ikke kan fortelle" foreldrene våre fortsatt, og har alltid støttet hverandre i oppveksten.

Skrevet

Jeg har en eldre og en yngre bror. Nå som vi er voksne er forholdet oss imellom blitt bedre og vi har mye kontakt, slik var det ikke i tenårene og begynnelsen av 20-åra.

Det eneste jeg har savnet ved å ikke ha en søster, er den nærheten og det tette forholdet som jeg ser at mine venninner, som har søstre, har med sine søstre. Jeg vil aldri bli "venninne" med mine brørdre på samme måte.

Skrevet

Takk for alle svarene. (Det kom vist mange svar etter at jeg logget ut i går.)

Ser ut som jeg kan slappe av da. :o)))

Nå er barna mine 3 år og 2x 11 mnd, de er kjempe kompiser alle sammen. :o)

Skrevet

Har også to gutter og en jente og har tenkt litt på det samme. Har selv en søster og en bror, og merker godt at det på mange måter er enklere å forholde meg til søsteren min, vi tenker veldig likt. Broren vår er forskjellig fra oss, men vanskelig å si om det er kjønn el personlighet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...