Anonym bruker Skrevet 4. juli 2010 #1 Skrevet 4. juli 2010 Denne gangen har vi ingen anelse om hva lillebror skal hete. Har nå trålet navneboken, og kommet frem til følgende alternativer: Alvar Armand Bo Bror Edvard Eivind Erlend Filip Finn Gustav Halvor Henrik Jens Jo Kjerand Kornelius Lavrans Lyder Malte Mons Olav Peder Syver Torvald Truls Liker kanskje best Jo, Olav, Peder, Syver, Lyder, Torvald, Kjerand og Mons. Hva synes dere?
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2010 #2 Skrevet 4. juli 2010 Gustav Filip Peder og Finn går vel til nød. Ellers var ikke dette helt min smak av navn. Dere har en del og velge i da:) Lykke til
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2010 #4 Skrevet 4. juli 2010 Jeg synes du har mange fine navn på lista - jeg ville tatt med disse til neste runde: Edvard Eivind Erlend Gustav Halvor Henrik Lavrans Olav Peder Torvald
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2010 #6 Skrevet 4. juli 2010 Bo Bror Jo Lyder Malte Mons Syver. Det er mine favoritter av navnene på lista:).
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2010 #7 Skrevet 4. juli 2010 Takk for hjelp! Glemte å skrive at de andre barna våre er oppkalt. Av disse navnene er Olav, Jo, Peder og Kornelius oppkallinger. Synes kanskje han ser mest ut som en Olav eller Jo
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2010 #9 Skrevet 4. juli 2010 Edvard Eivind Erlend Filip Gustav Halvor Henrik Olav Peder Disse står jeg igjen med:)
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2010 #12 Skrevet 4. juli 2010 Olav er et flott navn. Er på min liste også (om jeg noen gang skulle få en gutt til). Ellers liker jeg Jens, Truls og Halvor (i prioritert rekkefølge).
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2010 #13 Skrevet 4. juli 2010 Så morsomt at så mange liker Olav! Trodde kanskje det var litt "ut", men det er jo et klassisk og tidløst navn. Heller mer og mer mot det HI
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2010 #14 Skrevet 4. juli 2010 Av navnene på listen din liker jeg kun disse Bo Erlend Filip Henrik Peder
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2010 #15 Skrevet 4. juli 2010 Mine favoritter er Erlend og Halvor:) Jeg kjenner to flinke smarte og pene gutter som heter det:)
Gjest Antarctica Skrevet 5. juli 2010 #16 Skrevet 5. juli 2010 Olav! En klassiker. Ellers er Eivind, Syver og Kjerand fine og ikke så oppbrukte.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2010 #17 Skrevet 5. juli 2010 Fine navn: Edvard Olav Peder Henrik Mindre fine navn: Bo Bror Eivind Erlend Filip Gustav Halvor Jens Jo Kornelius Lavrans Torvald Direkte stygge navn: Alvar Armand Truls Lyder Malte Finn Mons Syver Kjerand Men ærlig talt, navneboka har jo bedre navn å by på enn det der? Hva med Sander, Ludvig, Jakob, Håkon, Kristoffer, Nikolai osv.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2010 #18 Skrevet 5. juli 2010 Olav er ikke det spor mer "klassisk og tidløst" enn dagens "motenavn". Olav var på topp fra forrige århundreskifte og fram mot mellomkrigstiden (kom på mote etter at vesle prins Alexander skiftet navn til Olav). Det eneste er at det har vært lite i bruk de siste tiårene, og blir dermed, i likhet med mange andre "gamle" navn, hentet fram igjen.
trollmamma Skrevet 5. juli 2010 #19 Skrevet 5. juli 2010 Eg hadde styrt unna Olav. Kjedeligere navn skal ein leite lenge etter. Og virker som om annakvar gut heiter det for tida. Det og Eirik. (iallefall her kor eg bur.) Eg synst Edvard og Eivind var dei fineste på di liste
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2010 #21 Skrevet 5. juli 2010 Alvar- Helt rart Armand- Sirkusartist? Bo- Veldig fint Bror- Bare teit Edvard- Fint Eivind- Nei Erlend- Nei Filip- Fint, men mye brukt Finn- Nei Gustav- Fint Halvor- Ok Henrik- Ok Jens- Veldig fint Jo- Jada, Joda, NEI. Kjerand- HÆ? Kornelius- Tøft Lavrans- Kult, men litt for spesielt syns jeg Lyder- Lyder av hva da? nei. Malte- Multe? Mons- Fint! ( Kattenavn?) Olav- Fint! Peder- Ok Syver- Ok. Torvald- Æsj Truls- Tøft Mine favoritter: Bo, Olav, Kornelius, Jens og Edvard.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2010 #23 Skrevet 5. juli 2010 Alvar, Edward, Gustav, Henrik, Jens, Lyder, Mons, Olav og Syver er navn jeg synes er fine. Liker nok aller best Gustav.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå