NostraStoria Skrevet 4. juli 2010 #1 Skrevet 4. juli 2010 fikk denne kommentaren i dag...hmrf...fødte for 5 mnd siden så nei. Og jeg som sliter med denne overvekten. *sukk* Føler meg litt snytt over at jeg har fått beskjed om før jeg fødte at en går jo ned masse i vekt når en går masse turer og ammer. Hva med oss som ikke er i stand til å gå masse turer og ikke ammer (av med. årsaker) ?? Kan ikke se så gravid ut for alltid!
Rampongi Skrevet 4. juli 2010 #2 Skrevet 4. juli 2010 uff, så kjedelig å få sånne kommentarer og ikke minst kjedelig å ikke kunne trene eller amme. Begge bidrar jo som regel til vekttap. Hvordan er kostholdet ditt? Siden du antagelig ikke rører mye på deg bør du sikkert innta ganske "lite" mat i løpet av en dag, for ikke å gå i overskudd. Har du feks regna på din BMR? Den sier noe om hvor mye kalorier kroppen din trenger for å overleve en dag til sengs.. altså en dag du nesten ikke rører deg. Her er link; http://www.myfitnesspal.com/tools/bmr-calculator Da ser du fort hvor mange kalorier du bør spise i løpet av en dag, for å få i deg nok næring. Kan være greit å notere ned hvor mye og hva du spiser, ikke nødvendigvis for å slanke deg, men også for å se hvor mange kalorier det er i det og det måltidet. Jeg anbefaler deg greteroede sin vekttklubb som er gratis. Eller myfitnesspal.com som jeg bruker. sistnevnte kan du legge inn det du gjør av "trening" alt fra å vaske hus, gå trapper, styrketrening osv.. og legger til dette på dagens kalorier, så du ser hvor mye ekstra du skal/kan spise den dagen. Om det ble gresk, så send meg en pm.. Lykke til med slankingen!
NostraStoria Skrevet 4. juli 2010 Forfatter #3 Skrevet 4. juli 2010 Jeg kan heller ikke vaske hus, gå trapper, osv. Går tur 3 dager i uka - selv om jeg blir vond etterpå. (Tur på ca 30 min) M.terapeuten har sagt at jeg vil være god igjen fra september av - følger et eget opplegg der med øvelser for styrke opp bekken og stabilitet... Når jeg er god igjen vet jeg hvilken treningsform som hjelper på vekta mi, men det er lenge igjen til sept! Spiser sunnere enn før jeg fødte også, har vel ca halvpartne igjen av det jeg gikk opp. Men føler at det nå står på stedet hvil. Har du noen sunne frokost/lunsj/middagsoppskrifter Rampongi? Jeg kommer ikke til å greie å holde meg til telling av kalorier tror jeg, det hadde jeg kanskje holdt i en uke så ble jeg lei. Men må prøve å bevege meg enda mer (på tross av smertene) og spise enda sunnere! Jeg rører meg en god del faktisk - sånn er det med små i hus! Takk for alle gode tips, skal se på linken din!!
NostraStoria Skrevet 4. juli 2010 Forfatter #4 Skrevet 4. juli 2010 bmr er 1580 kcal! Dette er for å kun holde vekten eller? Eller gå ned?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå