Gå til innhold

Skal vi kjøre til Paris...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter og tenker litt på neste års ferie. Vi har et ønske om å kjøre nedover Europa med bil. Neste sommer har vi en 4åring. Vi føler derfor at vi må begrense lengden litt (kunne gjerne tenk meg Italia). Har kommet fram til at området rundt Paris (med Disneyland Paris og noen andre parker) må være en ok endestasjon før vi starter hjemturen igjen. Vi HAR mulighet til å bruke 3 uker tilsammen...

Er det noen som har noen tips til oss? Har dere gjort noe lignende? Er det noen fine steder vi bare MÅ innom?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi planla 3 ukers biltur, men retunerte etter 8 dager, pga....legger ved link.

http://www.dinbaby.com/forum/thread/142049089

vi hadde 2 barn med oss, på snart 4 år og ei på 9 år.

de liker godt å kjøre bil,så vi hadde ikke noen problemer, i telt lå vi også....kjempemoro :-)

før det hadde vi noen kjempefine dager, men innmari varmt.

vi var hos et vennepar i Nederland, og hadde 2 fine dager i Disney world.

men dagen etter smalt det.

Skrevet

Jeg har nettop kjørt helt til Bordeaux og skal snart tilbake til Norge. Gikk veldig fint, meget gode motorveier, og bra parkering i Paris sentrum.

Leser over at noen har hatt en skikkelig dårlig opplevelse, fæle greier. Jeg har ikke opplevd noe lignende noen sted i verden, dette her er fryktelig!

Men som sagt,jeg har ikke hatt noe problemer selv. Jeg kjørte uten mann og barn, de kom med fly. Tok båt til DK,deretter kjørte til Paris, hadde 1 hel dag der på egenhånd (shopping!), deretter videre sørover for å hentene guttene for resten av ferien.

Tilbake motsatt vei, nå er jeg på vei oppover mens de venter på Mamma hjem.

I Paris ville jeg bodd i byen, parkert innendørs (mange muligheter, litt dyrt men VELDIG trygt) og brukt bil kun for å dra til Disney og Asterix parken. Eller bodd ved/på parkene (de har hoteller på Disney, ikke sikekr på Asterix) og tatt lokaltog til byen for å besøke. Kjøring i Paris krever is i magen og helst GPS, men er ingenting ved siden av Italia (har bodd 2 år i Paris sentrum, litt erfaring fra stedet og regionen rundt).

Skrevet

Synes det er feil av 5 om dagen å skremme deg med sin opplevelse. Er oppvokst med bilferier av den typen du snakker om, og vi opplevde aldri noe farlig.

Skrevet

Skjønner du har hatt det ille, men nå må du ta deg sammen. Du kan ikke seriøst fraråde alle å dra på tur til Paris fordi du var uheldig. Du trenger hjelp av noen profesjonelle til å komme deg videre.

Skrevet

Jeg har hatt 3 turer til frankriket hvorav en av turene var vi også i italia. hadde 3 uker vi også. kjempe flott tur, vert i disneyland 2 ganger og 1 gang i astrix parken;)

Skrevet

Aldri opplevd noe farlig vi heller.

Skrevet

jeg fraråder vel ikke, men fortalte om vår opplevelse nå.

vi hadde det kjempefint vi, de dagene før vi var på vei inn til paris.

Skrevet

Tusen takk for svar! Hadde lest historien til 5 om dagen tidligere og det høres jo ikke noe greit ut! Vi har det i bakhodet, men det kommer ikke til å stoppe turen nei.

Jeg har så vidt vært i Paris en gang før, og jeg må si jeg beundrer de som tør å kjøre der (og så helt alene!!!). Vi tenkte på å overnatte i området rundt parkene og så ta buss/tog inn til Paris. Det føles litt tryggere... :-)

Bør vi ha med telt eller er det hytter e.l på campingplasser nedover? Har ikke lyst til å bo på hotell hele tiden, men samtidig trenger vi jo en god del ekstra bagasje hvis vi skal sove i telt.

Er det noen som har noen steder å anbefale nedover til Paris? Noen fine steder å stoppe?

Skrevet

jeg kan anbefale campingen Jablines, som ligger 9 km utenfor disney world.

der var det kjempefint, og en stor strand som hørte til.

den fant vi under nettstedet www.eurocampings.net

Skrevet

Vi har kjørt til Paris med en 4-åring. Da han var 5 kjørte vi til Italia. Han trives i bil, så vi har bare hatt fine turer. Tok båten Oslo-Kiel vi, og kjørte til Paris samme dagen. Tok vel ca 10 timer. Vi leide hotell i nærheten av Eurodisney og tok tog inn til sentrum. Var gratis parkering på hotellet så bilen fikk stå der.

Skrevet

Og du har vel ikke tenkt å gi deg med å fortelle heller ser det ut til.

Skrevet

Telt har jeg ikke prøvd, men vi er store fans av å leie hus/leilighet fremfor å bo på hotell. Veldig praktisk, særlig med barn, og billigere enn hotell i lengden. Og ofte får man mer plass å boltre seg på.

Har leid leilighet i Paris sentrum ved flere anledninger, har ellers leid hus i Provence og Dordogne med stort hell.

Ikke så ille å kjøre i Paris som det ser ut som, det er faktisk orden i kaoset. Pariserne er veldig greie på veiene, så lenge man er flink til å blinke for å annonsere hvor man skal.

Blind vold kan ramme overalt. Min mann jobbet 1 år i Afrika, i et sted emd stor terrofare. Han kunne bare gå ut med vakt og masse styr. Allikevel, ble han slått ned og ranet midt i Madrid, 100m meter fra hotellet sitt.

Gjest Tale30
Skrevet

Ser ikke noe galt i å dele også mindre behagelige ferieopplevelser. 5 om dagen har tatt den turen som HI ønsker å ta, og forteller om sine erfaringer.

Det er bare bra at man får høre om hvordan det KAN være i Paris mht kriminalitet. Jeg har selv bodd i Paris i flere år, og syns det er en fantastisk by, men man skal være bevisst på at det er tøffe tak i deler av byen.

Gjest Tale30
Skrevet

Dersom dere ønsker å leie leilighet i Paris:

http://www.leilighetiparis.com/

Dette er en norsk kvinne som jeg kjente da jeg bodde i Paris. Hun har kjøpt to leiligheter, som hun leier ut til turister. Veldig hyggelig dame!

Skrevet

Du kan da kjøre til Italia med ei på 4 år... Vi har kjørt til italia massevis av ganger og hatt 2-3 barn på mellom 3mnd og 6år. Og vi har aldri hatt et problem i det hele tatt. Det har gått kjempefint og ungene har kost seg masse. Finnes masse ting å gjøre og etter veien. Vi kjører ned igjen i år. Da har vi ei på 2, ei på 5 og ei på 7 og det vil jeg tro kommer gå like fint som vanlig.

Tips til stoppesteder er; Det finnes plenty av dyreparker i tyskland, du har Legoland i Günstburg(ikke alt for langt fra münchen) og du har f.eks Gardaland i Italia.

Vi pleier å kjøre til Toscana, det er helt supert der:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...