Gå til innhold

11-åring, syden og mensen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenten vår på 11 får nok mensen når vi er i syden, hvordan løser man det mest praktisk? Synes egentlig hun er litt liten til tampong, men hun har jo sikkert lyst å bade de dagene også...

Eller kanskje vi skal benytte de dagene til å gå i diverse fornøyelsesparker o.l.....

Gruble...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husker når jeg var yngre, og ikke hadde begynt å bruke tamponger enda, så kræsjet mensen med en sydentur. Da kjøpte mamma noen "utsettelses-piller" til meg, som gjorde at mensen ble utsatt med 14 dager :) Jeg var kjempefornøyd, kunne bade og kose meg hele ferien :)

Skrevet

Hva med å gå til legen og få tabletter som utsetter mensen for henne? Det ville jo være det mest optimale. Har selv brukt dette en gang, men det begynner å bli såpass mangen år siden at jeg ikke helt husker hvordan det fungerte. Mener det var slik at man begynte å ta dem så og så mange dager før forventet mens, og fortsatte å ta dem til jeg var kommet hjem, og det passet å få mensen.

Skrevet

Utsettelsepiller må skrives ut av legen, begynne 3 dager før forventet menstruasjon og kan utsette i 14 dager. Virkelig verdet det :) Jeg har brukt dette flere ganger, ikke hatt noen bivirkninger.

Skrevet

Hva er problemet med å la henne bruke tampong dersom det fungerer for henne? Må jo bare forklare henne at det er viktig med hygiene og å skifte ofte. Ville i alle fall mye heller latt 11-åringen min bruke tampong enn å la henne ta piller som roter til syklusen hennes!

Skrevet

Ville ha tatt med meg jentungen til legen og fått utsettelses piller.. Jeg hadde såfall blitt skuffet om jeg hadde hatt mensen på tur..

dessuten er hun alldeles ikke for lita til å bruke tamponger.

Skrevet

Synes ikke det er noe problem med at en 11 åring kan bruke tamponger bare du lærer henne at det er viktig å bytte regelmessig.

Selv visste jeg ikke at det var noe som het tamponger engang før jeg var 14 år, og jeg irriterte meg over at jeg ikke hadde visst det før. hadde helt siden jeg fikk mens som 10 åring følt meg ekkel og uren hver gang jeg hadde mens og måtte bruke bind!!

Skrevet

Enten utsettelsespiller, om legen vil skrive ut resept til en 11 åring eller godta at dere får en pyton uke. Sur jente som enten ikke vil eller ikke kan dra på stranda. Har forsøkt. Det var ikke morsomt!

Skrevet

Spørs om jenta er fortrolig med å bruke tampong i den alderen da.

Selv nærmet ikke jeg meg tamponger før jeg var 15-16 år, og det tok litt tid før jeg var helt komfortabel med det. Men klart, alle er jo forskjellige. Blir jo også litt styr, da en helst bør bytte tampong etter å ha vært å badet for å unngå infeksjoner. Men dette blir jo noe som mor og datter må snakke sammen om, og bestemme seg for hva de synes er best. Men det er da ingenting galt med å utsette mensen en gang, det skader ingenting.

Skrevet

Ring legen hennes, få resept på Primolut. (Hvis hun har regelmessig mens) Disse skal startes med 3 dager før mensen kommer. Derfor hun må ha regelmessig mens. Da utsetter hun menstruasjon. Hun kan bruke de hele tiden mens dere er på ferie :)

Skrevet

Hadde ikke nølt et sekund med å ringe legen for å få tabletter for å utsette. Stakkars jente om hun må ha mensen i syden, så utrolig pyton selv om hun er konfortabel med tamponger...

Jeg sleit med å bruke tamponger da jeg var "fersk" i mens-gamet, tok lang tid før jeg fikk til å sette de riktig så jeg ikke merket de og ikke minst stole på dem.

En tampong skal jo skiftes med en gang man har badet, hver gang man bader også, siden det kan komme vann med bakterier opp i tampongen utenfra når en er i vannet. Skikkelig kipt om man skal på stranda.

Selv jeg som har brukt tampong i mange år hadde nektet plent å reise til syden med mensen!

Skrevet

Man må ha hatt regelmessig mens en stund for å få disse pillene, og det tviler jeg vel på at en 11-åring har hatt. Hadde en 14åring som var innom jobb og lurte på dette, men legene nektet å skrive det ut til noen som var så unge...

Skrevet

Jeg hadde aldri klart å sette inn en tampong når jeg var 11, og hadde aldri villet gått med det heller når jeg var så ung..

Skrevet

Jeg skulle få mensen første gang jeg skulle til syden(var 14). Mamma tok meg med til legen og jeg fikk slike piller. Det funket veldig bra, deilig å ikke ha mensen. Men syns og huske at det ble noe tull med syklusen etterpå eller noe, vet ihvertfall at jeg aldri ville ta slike igjen. Har hatt mensen i syden etter det, og det funka veldig greit med tamponger osv(bada da bare rett før det var på tide å skifte tampong uansett da, det var jo litt kjedelig)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...