Gå til innhold

Hormonspiral, dramatisk opp i vekt + xenical...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk satt inn hormonspiralen 12 mai, og har gått opp 5-6 kg siden da... :(

ikke har jeg spist mere, og har fortsatt å være aktiv.

Er pløsete og har fått vekat over magen, puppene og ansiktet, puppene er som ballonger , og jeg har E cup fra før :(

var hos legen og klaga, og han mente at det kom til å stabilisere seg, men fan og... jeg har jo trena og jobba hardt med å gå ned si jul, hadde gått ned 9 kg da jeg fikk satt inn spiralen.''

men, fikk xenical av legen, og bruker nå de....

noen som har lignende erfaringer med hormonspiralen, eller xenical?

er rimelig fortvilt nå, og vil ned i vekt igjen !!!!

kan dere hjelpe meg jenter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

No er eg skikkeleg unyttig her, for eg har ikkje erfaring med verken hormonspiral eller xenical. Derimot har eg erfaring med annan hormonbasert prevensjon. Eg har prøvd mange ulike p-piller og minipiller. P-piller gav meg migrene, minipiller gav meg masse småblødningar og veldig vektauke. Av frykt for tilsvarande bivirkningar har eg heller aldri turd å få sett inn hormonspiral.

Hausten 2008 gjekk eg ned ein del kg som sat igjen etter svangerskapet. Ved nyttår 09 begynte eg på minipiller. I løpet av 2009 fortsette eg å ete og trene som hausten før, men gjekk opp totalt 18 kg! Eg trente og trente, passa kosthaldet og var aktiv, likevel la eg på meg.

For meg blei valget å slutte på hormonbasert prevensjon (slutta ved nyttår '10), og har gått ned i overkant av 7 kg etter det.

Eg har berre vore nødt til å innsjå at hormonprevensjon ikkje er noko for meg, og leve deretter.

Har dessverre ikkje gode råd til deg, det er vel berre ikkje alle som kan bruke den type prevensjon.

Skrevet

tusen takk for svar :)

skal få fjerna hormonspiralen så snart jeg får time hos legen, har ikke kunnet bruke annet hormonbasert prevensjon grunnet migrene som bare blir værre.... nå har jeg ikke fått værre migrene, men vekta er jo noe dr**t for å si det enkelt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...