Gå til innhold

Dagpenger og OS, noen som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

NAV er svært lite behjelpelige for tiden. Jeg har nylig fått vite at jeg ikke har noen jobb å komme tilbake til etter permisjonen. Så mens jeg fortvilt leter etter jobb, kommer jeg til å få dagpenger fra NAV. Jeg er alenemor, og mottar OS. Men det ingen kan svare meg på, er om OS reduseres etter utbetalte dagpenger, eller om det går på de pengene dagpengene regnes ut fra. Hvis noen skjønte det. Blir veldig takknemlig hvis noen kan hjelpe meg litt, jeg er ganske redd for den økonomiske fremtiden nå.

Takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke helt sikker på om jeg helt skjønner hva du mener, men jeg gjør et forsøk....:)

Men jeg TROR ikke OS går inn i opptjeningsgrunnlaget ditt for dagpenger. Dagpenger regnes ut fra lønnen du hadde. Du må ha tjent 1,5 G året FØR du gikk ut i permisjon eller 3 G i gjennomsnitt de siste 2 år før du gikk ut i permisjon. permisjonspenger gir ikke opptjeningsrett til dagpenger, men legges inn i grunnlaget for beregning.

Om dagpengene gjør at OS reduseres kommer jo helt ann på hvor mye du faktisk får i dagpenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...