Lene~mor til tre Skrevet 4. juli 2010 #1 Skrevet 4. juli 2010 Barna mine har nå endelig lært seg å sykle Angrer nesten på at jeg ga dem sykkel med støttehjul når de var mindre, for nå sier jo ekspertene at man ødelegger barns naturlige balanse med å gi de sykkel med støttehjul og de bruker da mye lengre tid på å lære seg å sykle.. Men nå har de endelig knekt sykle koden, så da er det bare å øve masse sånn at vi snart kan sykle ute i trafikken også Bedre sent enn aldri!
moota m storebror&lillebror Skrevet 4. juli 2010 #2 Skrevet 4. juli 2010 Så bra!!! =) =) Men da vil jeg heller ha ei blid og fornøyd jente som sykler på støttehjul om enn til hun er 7 år, enn ei jente som ikke kan sykle i det hele tatt. Hun har hatt mange gleder og fine turer med den sykkelen, og de lærer nok tidsnok og sykle uten =)
Lene~mor til tre Skrevet 5. juli 2010 Forfatter #3 Skrevet 5. juli 2010 Sant det, var vel egentlig derfor vi begynte med støttehjul også hehe. Mine er nå 7 og 9 år, minsten blir 8 år neste mnd og snuppa blir 10 år i september så det er vel litt sent men hva gjør vel det så lenge de lærte seg det tilslutt
moota m storebror&lillebror Skrevet 5. juli 2010 #4 Skrevet 5. juli 2010 Helt enig!! Så lenge de koser seg =)
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 11. juli 2010 #5 Skrevet 11. juli 2010 Her lærte også barna mine og sykle samme året, de var 4 og 6 år. Eldste hadde da syklet med støttehjul og nektet og tatt dei av. Så tok vi de bare av likevel og han hoppet på sykkelen og syklet like godt uten. Men da bestemte han det selv når han skulle. Yngste var ca 4.5 år og ville være lik storebror så jeg sa vi måtte ta av støttehjula da, ho var helt enig men trengte litt mer tid på seg, jeg sprang og sprang ved siden av henne, men oppdaget at hun alltid lente seg mot meg og aldri fant noen ballanse på egen hånd. Så jeg begynte å holde henne bak på ryggen og bare tok henne da hun falt. Da gikk det ikke mange minuttene (timene) før jenta syklet helt alene:) Nr tre hos meg skal ikke få støttehjul på.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2010 #6 Skrevet 12. juli 2010 Det er jo merkelig at vi lærte å sykle før støttehjulene kom?? Skal kjøpe pedalløs sykkel til jentungen, jeg:D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå