Anonym bruker Skrevet 4. juli 2010 #1 Skrevet 4. juli 2010 Jeg er ikke en sånn mor som er hysterisk når det kommer til sukker. Spiser nok litt for mye av det selv og. Gutten vår har bursdag i morgen. Vi har bakt kaker og muffins og alt som hører med, og invitert venner og familie. (han blir 1 år) Har bakt en egen liten sjokoladekake til han som jeg tenkte han kunne få grise litt med. Men så kommer jeg på at han har jo aldri spist noe særlig sånn mat i hele sitt liv. Han har fått smake en skje eller to med kake hvis vi har vært på besøk hos noen som har. Et og annet vaffelhjerte, men da av den grove typen som vi lager hjemme. (egentli bare fordi vi synes den smaker bedre.) Vi har generelt et sundt kosthold med masse frukt og grønt, og som snacks har han fått fruktskiver osv. siden det er det vi spiser til mellommåltider her i huset...En og annen marie-kjeks får han og. Selv spiser jeg en del harde drops, og det er han for liten til, så han har ikke fått smake noe særlig godteri. Kan han bli skikkelig dårlig i magen hvis jeg slipper han løs på kakene i morgen? Det blir jo ikke akkurat en vellykket bursdag..
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2010 #2 Skrevet 4. juli 2010 Jeg vil tro det går bra å gi han litt kake, har aldri merket noe på min gutt hvertfall. Du kan jo selv styre hvor mye han får i seg, ser du at det blir mye, så begrenser du det, og tilbyr noe annet, frukt f eks. Selv om han skal få en egen kake,så trenger han vel ikke sette til livs hele, og gjør det nok neppe på egen hånd. Det blir nok mest gris og lite spising.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå