Gå til innhold

skal eg velge same gulvlaminat over hele huset? eller..

Anbefalte innlegg

Skrevet

blir det finest om stue\kjøkken har sitt preg

og kjellerstue\soverom og gang har et annet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det er finest med samme over det hele. Blir mer helhet i huset da. Men det er jo smak og behag.

Skrevet

Det er veldig fint hvis gulvene til tilstøtende rom har samme gulv

Jeg anbefaler å bruke korkflis (legges som laminat) på en del rom. Det gir et "mykere" gulv. Laminat er veldig hardt å gå på.

Skrevet

Ville ikke lagt laminat i det hele tatt, men parkett eller korkflis som hun over nevner.

Laminat er kaldt og veldig hardt.

Og gjerne samme type i alle rom, ihvertfall i samme etasje.

Skrevet

Enig med de over. Laminat blir ofte skjoldete når man vasker. Ble i hvertfall det der jeg bodde før.

Skrevet

vi har samme i hele leiligheten, det var der før vi kjøpte, og for å være ærlig tenker jeg aldri over det ;) - men når vi pusset opp kjøkkenet valgte jeg laminat som ser ut som terracottaflis, og det legger jeg merke til hver gang jeg går ut på kjøkkenet, og tenker fy søren så fint hehehe :) står så fint til resten av kjk!

hvis du skal ha slikt som ser ut som parkett ville jeg valgt det samme ja - helhet er fint :)

Skrevet

Velg samme over hele huset, eller i alle fall i samme etasje.

Laminat er litt hardt å gå på, men jeg tar heller laminat som tåler en støyt enn tregulv og parkett som ikke ser ut etter et par år med unger og bikkjer.

Laminat blir ikke skjoldete hvis det vaskes riktig. Det betyr at man skal vaske med svært, svært lite vann.

Skrevet

Mitt ble skjoldete uansett. Prøvde med miccrofiber, lite vann etc. Men kanskje det ikke blir sånn på nye.

Skrevet

Samme type laminat over hele huset får meg til å tenke på for lat til å finne det som passer best ut i fra behov og bruk,

Laminat kan du få billig og dårlig til svindyrt og holdbart.

Det som ser penest ut er enten flis på kjøkken, eller samme parketten på stue og kjøkken og spisestue og eventuelt entre hvis de henger sammen. Husk at parketten kan slipes og lakkes flere ganger, men det kan ikke laminaten.

På soverom for voksne kan ha matchende og billigere laminat.

På barnerom har man matchende og mere solid laminat lagt slik at det er enkelt og skifte ut etter noen år.

På gjesterom som ikke brukes hver dag kan man ha matchende og billigste laminat.

Har man f eks adskilt soveromsavdling med dører med terskler kan man også bryte helt. Det finnes laminat å få kjøpt som ser ut som flis osv.

Skrevet

dere som har erfaring med kork, er det så mykt at møbler lager avtrykk? Jeg har lurt på det til barnerom, men finner så lite informasjon om det, og ingen har jo erfaring med det! Hva tåler det av fukt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...