Gå til innhold

Være borte fra barna i 10 dager???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboer og jeg skal gifte oss neste sommer. Vi har lyst på en liten bryllupsreise etterpå og valget har falt på New York og storbyliv. Ikke bare New York, men i området rundt her. Vi har begge vært her som "unge" og har lyst å oppleve byen og alt det der igjen.

Neste sommer så er barna våre 3,5 år og 14 måneder. De vil da bo hos mine foreldre som de kjenner veldig godt og som de har overnattet hos mange ganger før (vel, ikke minstemann ennå da...) Foreldrene mine har hytte med alle fasiliteter på fjellet som er tilknyttet et lite småbruk med masse dyr. To eldre søskenbarn på 14 og 16 vil også være sammen med de og finne på morsomme ting. Min eldste forguder både besteforeldrene sine og mine tantebarn.

Men jeg sitter og føler at kanskje 10 dager er alt for lenge for disse gutta, samtidig som det hadde vært en utrolig opplevelse for oss to å bare tilbringe late dager sammen med uten barn. Vi er alltid sammen med barna våre.

Foreldrene mine er kjempe glad i gutta våre, han eldste har nært og godt forhold til de begge og det vil minstemann få etterhvert også (han er bare 4 uker idag)

Hva synes dere? Er det uansvarlig å dra fra barna så lenge?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Reis !! :))

Ungene vil storkose seg ! Blir nok verst for deg.. ;)

Skrevet

er jo litt tidlig å si nå i forhold til minste, men du vet selv hvordan eldste var på samme alder, og kan vel gå utfra at det blir omtrent likt med minste.

Går sikkert kjempefint. tror du kan belage deg på å kose deg.

Skrevet

Fordi alle barn er like og har like behov mener du ano 10.29??

Skrevet

nei, det mener jeg ikke, mener bare at da kan hun få en viss peiling, og regner jo med at i de månedene som går før hun må bestille billetter, så lærer hun minste gutten også å kjenne, og ser hvordan type han er.

Skrevet

Jeg var fra barna mine i 9 dager da de var til sin far, som de har normalt samvær med. det var da 2 og 3,5 år.

Ungene hadde ikke godt av det. Var utrolig klengete, redd for at jeg skulle forlate dem når som helst og minstn var skikkelig sint å aggressiv å skulle straffe meg.

Skrevet

Det går nok helt fint.

Skrevet

Det finnes absolutt ingen fasitsvar på dette. Andre her kan ha så mange meninger de vil, men det finnes ikke noen god forskning som sier at barna tar skade av det. Det viktigste er at barna føler seg elsket alle de tusenvis av dagene dere skal leve sammen.

Gjør det dere føler er riktig er riktig for dere. Det er ingen andre som vet som er best for deres familie eller livssituasjon.

Ungene dine kommer til å ha det helt supert der de skal være.

Jeg vil bare ønske dere GOD TUR!

Skrevet

Jeg og mannen min har oss en tur ca annethvert år.

Vi savner ungene og de savner oss :)

MEN vi koser oss på tur, og har det kjempeflott!!

Og enda viktigere; ungene er trygge og koser seg hos mormor.

Dessuten er det STOOOOR stas når mamma og pappa kommer hjem med koffertene fulle av gaver !! :)))

Skrevet

Nei, det er ikke uansvarlig! Kos dere og nyt hverandre!

Skrevet

Jeg hadde ikke vært borte fra en på 14 mnd så lenge uansett.

Skrevet

Vet ikke om jeg vil bruke ordet uansvarlig, men jeg ville ikke ha gjort det selv. En uke kunne jeg klart, deler uansett samvær så det er jeg vant til, men da ser jeg jo alltid barna imellom. Ti dager hadde jeg ikke ønsket, men er det ikke et problem for dere så må dere jo bare gå for det.

Skrevet

Jeg ville dratt, går nok fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...