Gå til innhold

når er det vanlig å.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

....sende ut bryllupsinvitasjoner??? hvor lang tid i forveien??

og når er det vanlig å spørre en person om vil være forlover???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Invitasjonene bør man få ut så tidlig som mulig. Vi var litt sent ute og sendte de ut med 3-4 måneders varsel. Men 6-8 måneder er vanlig også med tanke på ferieavviklinger osv.

Forlover spurte jeg om så fort jeg hadde bestemt meg hvem det skulle være :) Det er greit for forlovveren også å kunne forberede og bistå mest mulig :P

Skrevet

Nå som vi er på dette temaet,et spørsmål til dere som er gift el.planer om å bli det

hvor lang tid tok det dere, fra "sekundet" dere viste at det skulle bli et brylup til dere sto vid altret?

Skulle ønske å ha et lite bryllup før termin da som er 1.desember.

Drømmer jeg bare??

Skrevet

forlovet 040307.. da bestemte mannen min at 080808 ville han at bryllupet skulle stå, og slik ble det...

Skrevet

til HI

Vi sendte ut invitasjonene i januar med svarfrist siste dagen i mai.. bryllupet skulle stå i august..

Forlover spurte jeg så snart dato var satt..

Skrevet

Vi sendte invitasjonene ca 6 mnd før, men hadde det ikke i en feriemnd.. Da ville jeg beregnet lengre tid.. Ellers hadde vi svarfrist ca 1 mnd før, men mye skjedde i siste mnd (svineinfluensa slo ut mange og et dødsfall).. Lokalet og maten trengte kun en uke på antall gjester, men måtte forandre helt til kvelden før og de klarte det.. Et lurt tips er å ikke ha svarfristen så tidlig, det kan skje uventa ting..

Forlover bør være bestemt før innbydelser går ut, da mange spør ;p Jeg spurte når jeg hadde funnet hun jeg ville ha.. Min mann klarte ikke velge, og det tok et par ekstra mnd.. Som jente følte jeg at det var godt å ha noen å snakke med, særlig i valg av kjole og utstyr (som ofte gjøres en stund før)..

Masse lykke til =)

Skrevet

3 måneder før er det som er normalt. Men man kan jo varsle venner og familie om når bryllupet skal stå innen den tid, om man ikke vil at det skal være hemmelig.

Jeg har fått invitasjoner mye senere enn det også.

Har en venninne som spurte meg rett før sommeren om jeg kunne være forlovern hennes og bryllupet skulle stå i august! Tror det var rundt 80 gjester og nesten alle kom! Du vil jo ha et lite bryllup før desember, klart du får til det - bare å sette igang med planlegginga:)

Skrevet

hei alle sammen..

tusen takk for mange bra tilbakemeldinger.. mulig det blir ett juli eller august bryllup da vi skal bruke feriepengene vi får på bryllupet...

så kanskje sende ut i desember/januar da med svarfrist rundt mai..

skal også lage alle invitasjonene og bordkort selv...

Skrevet

Vi forlovet oss i desember, og bryllupet sto i midten av juli!

Tror vi hadde svarfrist på innbydelse i slutten av mai, 1 1/2 mnd etter de ble sendt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...