Gå til innhold

bleieslutt - oppfordrer dere til tissing i hagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det liksom et virkemiddel?

Jeg tenker at det ikke er noe problem at frøkna tisser i hagen (vår) når hun springer rundt naken, ville absolutt ikke sagt noe på det. Men viss hun sier fra at hun må på do, tenker jeg det mest naturlige er at vi går på do som er 7 m å gå fremfor å si at hun skal tisse i gresset? Har en diskusjon med mamma som driver og skryter av henne når hun tisser i gresset og oppfordrer henne til det. Jeg skjønner ikke helt poenget og er litt bekymret for at hun skal tro at man kan tisse overalt ute, i andres hager, i barnehagen, på stranda osv. Min mor mener at toåringer kan tisse omtrent overalt. Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er enig med deg. Like greit å lære først som sist at man ikke tisser overalt.

Skrevet

Nei.

Er vi på tur tisses det såklart i busker etc, men ser ikke poenget med å lære ungene at de kan gå og skvette rundt overalt ellers gitt.

Skrevet

Jeg er også enig med deg. Her har bestemor oppfordret til å tisse i hagen og på lekeplassen 20m borti gata, ikke fordi han har sagt han må tisse, men ved å spørre om han må og la han gjøre det der han er. Resultatet er at han vil på lekeplassen når han må tisse, for der er det lov å tisse ute. "Heldigvis" var bestemor bare innom her et par ganger etter bleieslutt før hun reiste på ferie og hvis hun fortsetter på samme måte når hun kommer hjem kommer hun til å få beskjed om at han sier fra når han må på do og da prøver vi å rekke doen så lenge vi ikke er veldig langt unna.

Skrevet

Nei!

Tissing i hage skal ikke være et alternativ, uansett hvor greit det måtte virke på toåringen:-) - eller mormor.

Skrevet

Nå har vi stor hage med flere nivåer - det blir laangt å komme seg på do...

Vi lar henne tisse et bestemt sted i hagen. "tissestedet". Er det større ting på gang, går vi inn på do (dvs. løper opp en bratt skrent og rundt huset for å komme inn...)

Er vi på tur, er det helt greit å tisse i grøfta eller der det måtte passe best. Er jo bare drøyt 2 år.

Regler om å kun tisse inne når vi er i boligstrøk, får komme om et par år tenker jeg. Regner med at det vil falle seg naturlig.

Skrevet

Her vanner vi buskene fra tid til annen ja.

Eldste fikk lov til det samme da han hold på å avvennes, uten at det har ført til ukontrollert tissing av den grunn.

Han går kun på do, med mindre vi er langt uti skogen - og til og med da sitter det langt inne å tisse på et sted som ikke er do...

Tenker at dette heller ikke blir noe problem med minstemann, men vi tisser ikke rett på plenen da.

Her går vi i utkanten av hagen, og tisser utenfor tomtegrensa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...