Anonym bruker Skrevet 3. juli 2010 #1 Skrevet 3. juli 2010 Ekteskapet mitt tok akkurat slutt..kjedelig situasjon å være i.. Har lyst til å dra til utlandet for å komme litt bort og oppleve noe nytt. Har noen av dere jobbet som frivillig i utlandet? Evt hvor og med hva? Eller noen som har noe tips til hva jeg kan gjøre. Har ingen barn så forumet er kanskje litt feil, men håper noen vil svare.. Takker for svar:)
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 4. juli 2010 #2 Skrevet 4. juli 2010 Jeg har jobbet frivillig på barnehjem i Thailand og for Landsforeningen for barnevernsbarn her i Norge. Jeg jobbet på barnehjemmet i Thailand når jeg var 15 og 20 . Det er det beste jeg har gjort i hele mitt liv ,det ga meg utrolig mye og jeg lærte mye av det .Det fikk meg til å sette pris på at jeg bor i Norge! På barnehjemmet jeg jobbet på var det 60 spedbarn (fra 3 dager gammel til ca 18 mnd ) og 2 voksene .,. jJeg vil virkelig anbefale deg å jobbe frivillig i Thailand ,du kan få kost og losji gratis ..Og barna i Thailand trenger DEG Lykke til på reisen din ,, Jeg misunner deg ,du har en spennende framtid i møte :=)
Rampongi Skrevet 4. juli 2010 #3 Skrevet 4. juli 2010 Det hørtes ut som en vanvittig god ide. Når jeg studerte på Zanzibar (fineste sjørøverøya i hele verden), hadde jeg utplassering på en naboøy, som hører til zanzibar, men som heter Pemba. Den øya er finere enn zanzibar og har kommet litt kortere i utg og har mindre turister. Jeg arbeidet på PIRO, som er Pemba island relief organization. Jeg kan hjelpe deg med mailadresser om du trenger det. De brukte tiden sin på å ordne med skolebuss og uniformer til unger som ikke hadde råd til uniformer og ikke kom seg på skolen. Høres ut som et luksusproblem, men hadde de ikke uniform, fikk de heller ingen skolegang og da var det veldig enkelt å være med på jordene eller fiske i stedet og ikke få utdanning.. De ga også mat til fattige, og hadde et "ungdomshus" med spill og greier for de som trengte et sted å være på kveldstid. Drev også med hiv/aids-infoarbeid. Det er billig å bo på Pemba, men er du ute etter mer gøy og moro på fritiden anbefaler jeg at du forsøker å finne noe å gjøre i Stone Town på Zanzibar. Google og sjekke bildene. Det er en skikkelig sydhavsøy og hører til Tanzania. Masse lykke til!
Gjest ->>- Skrevet 4. juli 2010 #4 Skrevet 4. juli 2010 Ja, i Mellom-Amerika. Med barn, litt varierende jobber ettersom språknivået mitt kom seg. Det er easy peasy å finne frivillig arbeid på de kanter, så lenge du legger opp til å dekke reise og opphold selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå