Anonym bruker Skrevet 3. juli 2010 #1 Skrevet 3. juli 2010 Hei. Jeg har røyket i 17 år. Slutta for noen år siden, men for 6 mnd siden begynte jeg med 1-2 røyker på kvelden (jepp, vet det er teit). Nå har jeg fått en tørrhoste, og hoster jevnt litt gjennom hele dagen. Er så redd for lungekreft jeg. Tenk om jeg dør fra barna mine, og det er selvforskyldt! Tror dere dette kan være tegn på det?
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2010 #2 Skrevet 3. juli 2010 Ja, det er faktisk en av de vanligste symptomene med tørrhoste som du beskriver. Slutt i kveld, så slipper du å dø fra barna dine, de fortjener vel en mamma gjør de ikke? Lege
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2010 #3 Skrevet 3. juli 2010 Det kan ikke noen her inne vite for sikkert, om din tørrhoste er ett tegn på kreft. Slutt å røyke, gå til fastlegen din og be om å få en røntgen av dine lunger. Skjønner du blir redd, men det beste du gjør er å slutte å røyke, be om røntgen. Du skal se det er ingenting, men ta det uansett alvorlig. Bedre å få sjekket det ut, enn å gå å være redd:)
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2010 #4 Skrevet 3. juli 2010 Hadde du vært lege så hadde du vel heller rådet meg til å ta en CT.. Er det bare å få bestilt en CT? evt på medi3?
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2010 #5 Skrevet 3. juli 2010 Det kan vere fleire årsaker til tørrhoste. Ta ein tur til fastlegen og be om å få ta eit røntgenbilete av lungene i første omgang. - og kutt ut den dumme røyken
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2010 #6 Skrevet 3. juli 2010 Diagnostiske overveielser: - Røykehoste, skyldes irritasjon i luftveiene. - Bronkitt. - Begynnende KOLS, en røykeutløst lungesykdom. - Lungekreft. Det er høyest sannsynlighet for de minst alvorlige, men ta deg en tur til legen, du.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2010 #7 Skrevet 4. juli 2010 Jeg hadde astma og det eneste symptomet var tørrhoste, spesielt om natten....
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2010 #8 Skrevet 4. juli 2010 Hei! Lungekreft er sjelden blant så unge mennesker. Men det forekommer. Sjansen for å utvikle det senere i livet øker jo lenger du fortsetter å røyke, så du bør slutte nå! Etter å ha jobbet på lungeavdeling noen år, kan jeg med hånden på hjertet si at man må være helt idiot for å utsette seg selv for slike farer. Så slutt! En CT kan ikke utelukke lungekreft. Man må ta bronkoskopi for å være helt sikker. Slutt og røyk og se om ikke tørrhosten din slutter da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå