Gå til innhold

Er jeg urimlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor ved et stort vann, lang grunt men alikavel en elv ved sidna som har sterk strøm.

Mine barn på 6 og 8 år får ikke lov å være ved vannet hvis vi ikke er med, men det har flytta inn to gutter i nabolaget som er brødre , etter at de har flytta hitt merker jeg at mine regler til min sønn ikke blir fulgt av han idet heile tatt. (legger ikke all skyld på nabogutten altså, min er ikke engel bestandig han heler)

Men disse får lov å bade når de vil, virker det som iallefal, ingen som passer på de, 8 og 5 år gammle.Er ikke dette litt risiko, det skal ikke mye vann til at barn drukkner.

Nå i kveld nok en gang fikk "lurt" min sønn til å gå ut i vannet igjen,

alt den gutten sier virker som om det er bare det som gjelder for sønnen min , prøver å sette grenser men denne gutten er på døra her opp til 4 gager om dagen, håpløs å holde borte fra hagen vår:(

Kjenner jeg vil rømme fra mitt egent hus bare pga disse gutta.

Er jeg overhysterisk når det gjelder gutta mine å vannet???

(holder på å lære de å svømme , men de er ikke svømmedyktige enda)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde flyttet. Høres ut som det bare er et tidsspørsmål før en av dem drukner.

Skrevet

Jeg ville i allefall ikke latt barn på 6 og 8 som ikke kan svømme bade alene..

Skrevet

Tror du må pønske ut en "straff" som gjør at han IKKE går til vannet mer... (beslaglegge nintendoen el.l., noe han setter stor pris på)

Skjønner deg godt ! Man kan være svømmesyktig, men det hjelper lite dersom man får panikk...

Og om han prøver å berge noen, har han heller ikke erfaring til å skjønne at denne andre er livredd og vil klamre seg fast...

Skrevet

Fortell barna dine om tragedien med brødrene på 9 og 12 år, om viktigheten av å ikke gå ut i vann hvis man ikke kan svømme, og uansett hvor god svømmer man blir, ha alltid respekt for det våte element!

Skrevet

Du bør snakke med foreldrene deres. Høres ganske alvorlig ut at de ikke forstår at dine gutter ikke kan svømme noe særlig.

Og det er vel greit at de ringer på døra når de vil noe.

Skrevet

svømmeDyktig, ikke svømmesyktig.. hehe

Skrevet

Takker ,

Har ikke problem med at det er forskjelige måter å oppdra på men når det gjelder vann er jeg nok litt ekstra hyssterisk.

Har prøvd å forklare sønnen mine at det kan være farlig men det virker ikke som han på 8 skjønner dette, eller vil skjønne dette.

Ser jo det at han vil gjøre som kompisen men alikavel altså.

Skrevet

Hadde blitt veldig sint om ungene mine ikke hadde hørt på meg i dette tilfellet. Det er jo ren galskap å la så små unger bade alene.

Kan du ikke snakke med foreldrene til de nyinnflyttede?

Skrevet

Han blei lagt i seng før lillebroren i dag å uten cd spilleren så får vi se om det hjelper.

De ringer på å banker på 7 ganger hvis du ikke åpner døra (jeg ligger mye på grunn av bekkenløsning, så ikke altid jeg går ned hvis unga å gubben ikke er hjemme.

De gir seg ikke, å har hatt de gående rett inn også, så det liker jeg ikke.

Greit at de vil leke men å komme bort 4 ganger om dagen, hvis vi har sakt at det ikke passer foreksempel så trenger de vel ikke komme seinere på dagen eller seinere der igjen, det blir litt intenst synes jeg da, nesten litt terror.

Skrevet

Virker ikke som de skjønner dette liksom, synes bare det er litt rart.

Men jeg skal virklig "slå" (ikke bokstavlig altså, men at det skal bli en straff , som nitendo eller biler foreksempel) hardt på at han ikke følger disse reglene, uansett hvor lite likt jeg blir forde.

Skrevet

Dette er den vanskelige og litt vonde delen av å være mamma:s

Skrevet

Ja det er ikke lett desv. heldigis mest gleder men , ikke lett å være konsekvent når gutten din står å roper du er slem :(

men vi er voksne å må ta den upopulære jobben også av og til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...