Gå til innhold

pappapermisjon :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min mann venter vårt 3 barn og har termin på julaften :-) Ville høre litt synspunkter ang våre planer med permisjon. Her er jeg selvstendig næringsdrivende og far jobber i god stilling. Planen vår er at jeg tar mine lov pålagte uker også deler vi resten av perm der han har 3 dager perm i uken og jeg har 2 dager perm i uken :-) Ergo får far større del perm en mor.

Vi synes dette vil fungere meget bra for oss. Hva synes dere om dette??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns det høres fint ut jeg. Betyr det at du begynner jobbe etter seks uker? Du har jo født før, så da vet du jo hva du går til, men jeg var ikke i stand til å jobbe hverken fysisk eller psykisk før det hadde gått tre måneder. Men jeg var vel strengt tatt ikke særlig brukbar til å ta meg av mini heller..

Og du vet selvfølgelig at det blir ramaskrik her inne ;)

Skrevet

Hvorfor bryr du deg om hva folk her inne syns om det, så lenge du og mannen din er fornøyde med løsningen..??. :)

Skrevet

Det går sikkert supert! Med lillesøster var vi sammen de første seks ukene. Så hadde jeg 80% permisjon i fem mnd, resten av permisjonen var pappan i full perm mens jeg jobbet 60%.

Utrolig bra for barna og bli så trygge på begge foreldrene mens de er så små. Og så viktig for både mor og far å få være så mye sammen med barnet helt fra starten.

Lykke til!

Skrevet

Hehe ramaskrik må det gjerne bli :-) *ler*

Så lenge det ikke oppstår noe forutsett så er planen spikret for meg og mannen min :-) Jeg begynder i jobb igjen 6 eller 8 uker etter fødsel :-) Det har gått helt fint dem andre 2 fødslene, men som sagt man har jo ingen garanti for at det gjør det også denne gangen :-)

mvh

Hi

Skrevet

Takk :-)

Jeg setter kun ut et spørsmål for og høre andres mening, om dette er noe andre også vil gjøre eller om det er helt uvanlig at mor skal få "pleie" sin kariere også ;-) Om andre er uenige og blir galne for våres valg, det spiller jo egentlig ikke så stor rolle.

Jeg synes det er veldig vigtig for far også og få ta del i permisjon også når han har mulighet for det :-)

mvh

Hi

Skrevet

Hvis dere tenker at dette vil fungere for dere, go for it!

Høres deilig ut, skulle ønske vi hadde vært i lignende situasjon hvor dette hadde vært mulig...

Og alle argumenter om utfordringer ang amming etc er det jo bare tullete å komme med. Du har født før, og dere har hatt småbarn før. Dere vet hva dere går til, og sånn sett vet dere hvordan dere skal løse forskjellige utfordringer.

Lykke til.

Skrevet

Sånn har vi gjort det, dvs jeg var hjemme i nesten 4 mnd; en mnd før fødsel og 3 mnd etter, så har vi delt resten med 3 dager til far og 2 dager til mor. Det har fungert fantastisk. Kan virkelig anbefales. Jeg hadde gått i frø av å bare gå hjemme. Nå får jeg være hjemme og i tillegg passe tid med jobb. Har i tillegg to timer ammefri, så det er ikke mye jeg jobber.

Skrevet

Høres ut som en fin løsning. Vi har også snakket om å dele på permisjonen den siste halvdelen, slik at vi begge kan jobbe deltid, og jeg vil jo da som andre her nevner få betalt ammefri.

Skrevet

Anonym 20.52.

Hvordan fikk dere det til?

For at far skal kunne ta ut permisjon ut over fedrekvoten er det ett krav at mor må jobbe minst 75% når dere ikke har gradert uttak begge to.

Skrevet

Kjempe flott at flere er så positive til dette :-)

Ammingen går fint tror jeg ,siden jeg driver butikk så kan min mann komme over med baby så jeg kan amme og da kan mannen min drive butikken den timen jeg bruker på baby :-)

mvh

Hi

Skrevet

Høres helt topp ut!

Her hadde jeg kun de første 6 ukene og far tok resten. jeg jobbet fullt, men hadde selvfølgelig ammefri! :)

Skrevet

Jeg er veldig glad jeg ikke må velge den løsningen, men når du har en jobb det er vanskelig å ha 100% permisjon fra, så er det jo egentlig nesten den eneste løsningen. At far og baby kommer en gang innom i løpet av dagen så du får ammet er antagelig litt lite, men det er jo ikke noe problem om de kommer innom så du får ammet en gang og at far gir flaske en gang, da holder det sikkert den tiden du er på jobb. Om du styrer med å pumpe eller far gir mme er jo egentlig akkurat det samme etter hva du orker å styre med.

Jeg syns det er veldig fint at dere finner en løsning som passer for dere og ikke en løsning som er dårlig for dere, men som alle rundt dere "godkjenner".

Skrevet

Nej far må jo sikkert komme innom flere ganger så jeg får amme da, og det går jo helt fint vil jeg tro siden han kan ta seg av butikken når jeg ammer. Vi er bare 1 person på jobb fordelt på 2 vagter på en dag. så mine vakter blir jo fra 08.30- 16.00 :-) Selvfølgelig så kunne jeg gjerne hatt full permisjon det har jeg mulighet for, men det er vel mer grunnen til at jeg ikke vill ha full permisjon ;-)

Jeg har et sterkt ønske om og kunne jobbe tidligst mulig igjen og vil gjerne at min mann skal få så mye permisjon som muligt. Dette er han da også enig i så da byr det ikke på noen problemer :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...