Ajam Skrevet 3. juli 2010 #1 Skrevet 3. juli 2010 Vi traff hverandre for 20 år siden, og ble kjærester. Forholdet tok slutt i 2000. (min avgjørelse) Vi traff hverandre igjen i 2008, og fant tonen. Men da på det vennskapelige planet. Etter noen mnd spurte han meg om jeg var intr i noe mer. Noe jeg ikke var/er. Vi snakket om det, og slik jeg forsto det ble vi enige om at vi bare skulle være venner. Etter det har vi reist på ferie turer sammen, med og uten min datter. Han kommer ofte på besøk (bor i en annen by) Og min datter spør ofte etter onkel xxx. I det siste har han vært så fjern, fått skjeldnere tlf fra han, og han svarer ikke når jeg ringer han. Han sier han har vært veldig opptatt med å pusse opp huset og slike ting. Sist uke var vi, og noen andre venner på hyttetur på sørlandet. xxx er alltid den personen som skaper stemning, og er den siste som legger seg. Men nå trakk han seg unna, gikk tur alene, solte seg alene, la seg tidlig.. På vei hjem spurte jeg han om hva som er i veien.. Han titter rart på meg og sier at det tar vi senere. Sent i går kveld får jeg en sms der han skriver bl.a: "Jeg vil så gjerne være din venn men det går ikke, jeg vil så mye mer. Jeg har prøvd å unngå deg, treffe andre etc, men det er ingen ting som funker, ender opp med å savne deg å få dårlig samvittighet ovenfor deg. " Så skriver han litt om hvordan han syns jeg er osv.. Videre skriver han: "For at jeg noen gang skal klare å komme videre, så kan vi ikke ha kontakt med hverandre, jeg kan ikke ha noe med deg å gjøre rett og slett. Du er fortsatt verdens herligste, og håper at du forstår meg. Kjempe glad i deg. Klem xxx" Jeg er super lei meg, vi har hatt daglig kontakt frem til i vår. Han er min bestevenn som jeg har delt mange gleder og sorger med. Hva da, skal jeg bare la han gå??
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 3. juli 2010 #2 Skrevet 3. juli 2010 Vil du være komfortabel med å presse ham inn i en rolle han ikke orker være i nå? Tror nok du bare må respektere hans avgjørelse. Det gjør nok for vondt for ham å ha deg for nær. Kanskje med tid og stunder når han har blitt lykkelig igjen så kan det være riktig tidspunkt å ta opp kontakten. Ja, det er vondt å miste en venn. Lykke til!
Mor Løvehjerte Skrevet 3. juli 2010 #3 Skrevet 3. juli 2010 Ja, du skal la han være i fred, med mindre du vil inngå et forhold til han. Jeg var nødt å gjøre det samme i forhold til eksen min som han gjør med deg. Jeg hadde kronisk lyst å være sammen med han, mens han ville være sengekamerat og venn, og plutselig en dag fikk han seg ny dame. der sto jeg med skjegget i postkassa og hadde bare lyst å dø faktisk. Vi hadde et mange år langt forhold bak oss. Vi har ikke sett hverandre eller hatt kontakt med hverandre siden 2002, selv om en gang var de beste venner du kan tenke deg. Jeg var nødt å be om at vi ikke hadde kontakt for min egen skyld.
Mom2Two Skrevet 3. juli 2010 #4 Skrevet 3. juli 2010 Hvis du bryr deg om ham og du ikke er interessert i noe mer enn vennskap, så må du for hans skyld la ham gå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå