Anonym bruker Skrevet 3. juli 2010 #1 Skrevet 3. juli 2010 Det varer i noen sekunder, så er det bra i noen min før jeg blir svimmel igjen. Klarer ikke å fokusere blikket, det flimrer for øynene. Startet i dag, men nå har det blitt hyppigere. Bør jeg ringe legevakten??Eller er det greit å avvente å se?Hva kan det være?Er ikke gravid.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2010 #2 Skrevet 3. juli 2010 Du kan jo ikke ha det sånn, så ring legevakten!
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2010 #3 Skrevet 3. juli 2010 Du er svimmel, klarer ikke å fokusere blikket og det flimrer for øynene, men du klarer å surfe på nettet?
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2010 #4 Skrevet 3. juli 2010 Sjekk det med en gang. Behøver ikke å være annet enn dehydrering, men kan være mye verre saker også. Ikke for å skremme deg, men jeg kjenner en ung gutt som hadde periodiske synsforstyrrelser og det viste seg å være ondartet svulst på hjernen.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2010 #5 Skrevet 3. juli 2010 ja, jeg klarer det, for jeg er ikke konstant svimmel.kan det være noe alvorlig?uforsvarlig å vente til mandag å dra til fastlegen?
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2010 #6 Skrevet 3. juli 2010 Kanskje en ide å lese innlegget før du kommenterer? Eller klarer ikke du heller å fokusere blikket? Kanskje du har krystaller i øret. Helt ufarlig men veldig ubehagelig. Jeg hadde tatt en tur på legevakten, hadde jeg vært deg. Siden det er lørdag.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2010 #8 Skrevet 3. juli 2010 Hei Dehydrering? lav i sukker? overopphetning? Har du feber eller utslett? Prøv å drikk mye vann og spis en brødskive eller to, gjerne med noe søtt. Legg deg litt ned på sofaen med bena høyt. Om dette ikke hjelper hadde jeg tatt kontakt med legevakten i løpet av kvelden. God bedring.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2010 #9 Skrevet 3. juli 2010 Syns det var i drøyeste laget å skulle dra til legen. Hvis du er hyggelig mot ham kanskje han kan hjelpe deg? Ehehe, sorry, ikunne ikkje motstå fristelsen. Det jeg mente å si var at selvfølgelig skal du dra til legen. (ikke så hardt, da)
moota m storebror&lillebror Skrevet 3. juli 2010 #10 Skrevet 3. juli 2010 Jeg hadde det samme i vinter. Du skriver ikke noe om hvor masse det er, om du må sette deg når du er svimmel eller slik. For det måtte ikke jeg. Men det var skikkelig ekkelt! Varte i flere uker. Det viste seg å være stress. Etter at jeg ble kvitt det kom det igjen etter noen uker til, og da var jeg også svært stressa.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2010 #11 Skrevet 3. juli 2010 Synes du skal høre med legevakta. Det du beskriver behøver ikke være noen ting, men det kan også være symptomer på en mindre hjerneblødning, virus på balansenerven eller hjernesvuls. De to siste kan sikkert vente til mandag, men nr. en er best å få sjekket ut i dag. Hør med legen du! God bedring og lykke til!
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2010 #12 Skrevet 3. juli 2010 jeg har det nesten konstant.noen få minutter imellom bare. får det når jeg sitter, og ser uklart samtidig.startet i går kveld, men nå er det verre og mye hyppigere.
Adele Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Skrevet 3. juli 2010 #13 Skrevet 3. juli 2010 Jeg har hatt virus på balansenerven, og det høres litt likt ut med det du beskriver. Fikk det første anfallet etter en kraftig overoppheting (sov i et rom der ovnen stod på full guffe, sikkert 40 grader der inne da jeg våkna). Fikk i begynnelsen mange anfall i løpet av de første dagene. Hvis jeg bøyde meg ned i dusjen etter shampoflaska, gikk alt trill rundt, jeg måtte sette meg på kne, for jeg visste ikke hva som var tak eller gulv i et par sekunder. Øynene "dro" mot en bestemt retning. Så ble jeg veldig kvalm. Etter hvert kom anfallene sjeldnere, og dette har jeg hatt plager med med et par års mellomrom etterpå. Hør med legen din, det trenger ikke være noe farlig!
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2010 #14 Skrevet 3. juli 2010 Dette bør du ta en telefon til legevakten om. Der får du snakke med en sykepleier som kan avgjøre om du trenger en time eller kan vente til mandag. Det er ikke sikkert at det er noe alvorlig, men skulle det være noe som trenger akutt behandling, ville det være ille å ha latt være å ta den ene telefonen!! Ring nå, og så oppdaterer du oss om hvordan det gikk.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2010 #15 Skrevet 3. juli 2010 da har jeg ringt.fikk snakke med legen, som mente at det ikke var noe alvorlig.skulle kontakte fastlegen om det fortsatte til mandag.snakket om at det kunne være noe i øret.han trodde ikke det var hjerneblødning;)godt å ha ringt.får stole på han.nå skal jeg hive på med drikke .takk for svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå