Gå til innhold

Vanlig med film i bhg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig at barna får se film i bhg?

Hentet barna på fredag og da sto det film på inne med virkelig høy, ubehagelig lyd. Det var heller ikke den eneste filmen de hadde fått sett den dagen..

Det var ca 26 grader ute, ikke sol, men oveskyet og behagelig med litt varm vind.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En gang imellom er det vel vanlig at de ser på film, men ikke ofte.

Hente at de gikk på kino noen ganger også..

Skrevet

Det hender at barnehager dessverre viser film i bhg. Spesielt i sommerferiene har jeg inntrykk av. Som mor, ville jeg ikke funnet meg i det så lenge det ikke er noe pedagogisk opplegg rundt det. Det å vise film for tidsfordriv syns jeg ikke er akseptabelt. Å gå på kino syns jeg er noe annet. Det er jo et kulturtilbud.

Vit at som foreldre har vi større muligheter enn vi aner når det gjelder å påvirke barnas barnehagehverdag. Jeg ville gitt beskjed til ped.leder om at du ikke syns noe om dette, spes ikke når det var så fint vær ute. De er nødt til å høre på deg, og ta deg seriøst.

Skrevet

En gang iblant er det film, og er det varmt kan det faktisk være godt å gå inn litt midt på dagen og roe litt ned... Men bare en kort stund! Har absolutt ikke inntrykk av at det vises mye film i sommerferietid i de barnehagene jeg har erfaring med, snarere tvert imot...

Skrevet

i vår barnehage har di filmdag :) da ser di film etter lunsj. Har dette kanskje 1-2ganger i året. Ellers så er di ute, så lenge det er bra vær!! Ved veldig dårlig vær, så er di ute etter lunsj (kanskje en times tid), å så leker di inne resten av dagen :)

Jeg hadde klaget til barnehagen, evt spurt hvorfor i all verden di satt inne å så på film istedet for å være ute i det fine været!

Skrevet

Nei det håper jeg ikke er vanlig. Har aldri opplevd at minehar fått sett film i b.hagen. Og glad er jeg for det. De har kun tv de må rulle ut til fellesrom hvis alle skal se samtidig, ellers står tvn inne på ett lite rom der det ikke er plass til mange. De gangene jeg har opplevd at tvn har blitt brukt er til fellessamlinger og det har blitt vist en liten film eller noe de har tatt opp i b.hagen. har aldri opplevd at de har fått sett type franklin (e.l.) film.

Jeg hadde klaget hadde jeg vært dei. Du betaler jo tross alt for at barna dine skal ha ett opplegg, og bli tatt vare på, det blir de ikke ved å settes foran ett tv..

Skrevet

I bhg vår har vi innimellom vist film, i sommertidene har det vært lite barn, og barna får kose seg litt ekstra med litt film innimellom (ikke så ofte). Når det er så varmt, er det så godt for barna å få inn å hvile seg litt, og da er film og bordaktiviteter det som er mest populært hos oss.

Skrevet

Har opplevd det et par ganger, men det har vært midt på vinteren da.. F.eks gjorde de det i vinterferien en gang, da var de bare 5 unger, 15 minus ute og de lagde kino i barnehagen. Poppet popcorn, laget kakao og så på en Disney-film. Reagerte ikke negativt på det.

Men hadde de sittet inne og sett film i sommervær hadde jeg definitivt sagt ifra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...