Anonym bruker Skrevet 3. juli 2010 #1 Skrevet 3. juli 2010 Vi hadde en krangel som kom av en, ifølge meg, småsak. Jeg sa at neste gang noen av barnas venner spør om barna vil være med på noe, så er det best at han bare sier ja med en gang. Nå har han to ganger denne uka sagt "vi hører av oss". Også glemmer vi det. That's it, det var alt jeg sa. Først surmulte han lenge. Deretter ble jeg ganske irritert og sur. Så spurte han hvorfor jeg var sur og jeg sa det var siden jeg ikke kunne ta opp noe med han uten ta han blir sur. Jeg sa det veldig forsiktig, nettopp fordi jeg vet hvordan han blir. Da ble han kjempesint og sa at det er slik han er, han får dårlig samvittighet pga alt mulig. Han sa at barnet vårt lov å være funksjonshemmet, jeg får være som jeg er så da må han få være slik også. Så ropte han virkelig ut, med alle dører og vinduer åpne "Det blir akkurat som at jeg skal tulle elelr si noe om at du ble utnyttet da var liten av XXX (navnet til broren min!" Han virkelig ropte det og vi bor i et tettbebygd strøk. Det er en time siden nå og jeg merker at jeg har kjempestore problemer med å holde tårene tilbake. Hvordan kan han dra opp det og rope det ut slik? Selvsagt har jeg ikke forstått at hans greie med dårlig samvittighet er like ille om å bli utsatt for overgrep. Hvordan ville dere reagert på dette? Vi får snart besøk, så nå må jeg holde maska, men jeg tror ganske sikkert at jeg knekker sammen igjen ikveld. Dette var et stort slag under beltet synes jeg.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2010 #2 Skrevet 3. juli 2010 Eh ja, der gikk han over streken... Har han sagt noe etterpå, eller virket som han angrer på hva han sa? Du burde få en unnskyldning ganske så kjapt!
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2010 #3 Skrevet 3. juli 2010 Skjønte ikke så mye at innlegget forøvrig, men DEN kommentaren skal du ha en unnskyldning for! For en fjott!!
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2010 #4 Skrevet 3. juli 2010 Hi her. Nei, jeg forstår at innlegget i øvrig var ganske vanskelig å lese. Jeg måtte skrive det fort og jeg var veldig frustrert.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2010 #6 Skrevet 3. juli 2010 Dette bør du så absolutt kreve en unnskyldning for
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2010 #7 Skrevet 3. juli 2010 Når folk bruker noe du har fortalt dem fortrolig imot deg, då er det sluss for min del. Hadde gitt han beskjed om å komme seg til helvete ut i fra hjemmet.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2010 #8 Skrevet 3. juli 2010 Ble du misbrukt av broren din? Jeg forsto ikke det helt. Hvis du ble det så kan han jo ikke ta det opp i en sånn sammenheng.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2010 #9 Skrevet 3. juli 2010 Han høres ganske så gretten ut, og mener tydeligvis han har rett til å være sur. Empatien er tydeligvis ikke i høysetet, men det kan komme med årene :-)
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2010 #10 Skrevet 3. juli 2010 Samme som 20.42, har selv erfart at fortrolig sensitiv info er blitt brukt mot meg av tidligere samboer, har det skjedd en gang, skjer det GARANTERT flere ganger, hiv han på dør
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2010 #11 Skrevet 3. juli 2010 Jeg prøver igjen jeg. Nå har jeg sortert tankene litt. Da jeg var liten ble jeg utsatt av broren min. Vi var begge barn, men han var likevel stor nok til å forstå at det var galt. For meg var opplevelsen av det hele overgrep og det har jeg alltid følt det som. Ikke mange vet dette, men noen. Det vi diskuterte istad var hvorvidt han skulle få bli sur og gretten over en filleting. Han mener at han har store, store problemer med dårlig samvittighet for alt mulig. Jeg er også en slik person, men mente at han burde kunne ta seg sammen litt hvertfall og ikke bli kjempesur for en liten sak. Da brukte han dette mot meg, og sa at når jeg bagatelliserte hans "dårlig-samvittighetsgreie" så var det like ille som at han skulle bagatellisert at jeg ble utnyttet. Men han ropte det høyt ut med navn og det hele.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2010 #12 Skrevet 3. juli 2010 Det er ille. Jeg er ikke en typisk "hiv han på hue og rævva ut-dib-hysteriker", men dette er i mitt hode komplett uakseptabelt!
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2010 #13 Skrevet 3. juli 2010 Ja, det var virkelig modent gjort... Hadde aldri funnet på å være med en fyr som var i stand til å gjøre slikt. Kan man ikke stole på at folk holder konfidensiell informasjon for seg selv, men hevner seg ved å rope det ut slik flest mulig hører det, så hadde jeg faktisk gjort det slutt.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2010 #15 Skrevet 3. juli 2010 Men det som er like merkelig greie, nesten, er at du ikke er sikker på om samboeren din gikk over streken. Hiv han til helvete ut og jobb med selvtilliten din og den manglende respekten du har for deg selv. Jeg tror du har litt å ta tak i.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2010 #16 Skrevet 3. juli 2010 Hi her. Ja, det har du rett i. Jeg var usikker på om han gikk over streken og om jeg overdrev. Han har visst dette i fire år, og har vært veldig støttende. Det er første gangen det har blitt brukt mot meg på noen som helst måte. Ikke at det unnskylder han idag, men jeg skal ikke hive han ut. Jobbe med selvtilliten er derimot en veldig god ide, og ja, jeg har mye å ta tak i.
Lykkeliten♡09 + 12 Skrevet 3. juli 2010 #17 Skrevet 3. juli 2010 Han gikk laangt over streken!! Hva faen driver han å roper det for? Virker som han sa det han kunne komme på som var værst for deg å høre. Huff. Fikk skikkelig vondt av deg. Sender deg en klem og håper det ordner deg.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2010 #18 Skrevet 3. juli 2010 Etter min mening var det veldig galt av ham å rope ut dette, men om dere ikke har generelt problemer ser jeg ingen grunn til at du skal kaste ham ut. I løpet av et langt samliv må man forvente at partneren gjør noen tabber. Dere kranglet høylytt. Det er bestandig dumt å gjøre med åpne vinduer og folk i nærheten. Der er dere skyldige begge to. At han brukte det som hendte deg for å forklare hvordan han har det synes jeg ikke var galt. Det som var galt var at han ropte det slik at andre kunne høre det. Husk på at han faktisk følte seg like angrepet som deg. Dere har begge deres problemer og blir begge svært såret av å bli angrepet, om enn aldri så lite, på disse områdene.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2010 #19 Skrevet 3. juli 2010 For en barnslig kæll :-s Han gikk LANGT over streken!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå