Anonym bruker Skrevet 3. juli 2010 #1 Skrevet 3. juli 2010 Noen som har astma og allergi og har brukt medisin for dette under svangerskapet nå og/eller tidligere? Hvilken medisin har du brukt og hvordan opplevde du det? Jeg er blitt mye verre under svangerskapet...Hoster, nyser og klør og er redd for om medisin har uheldige konsekvenser for barnet...
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2010 #2 Skrevet 3. juli 2010 ja jeg har astma og allergi. Under svangerskapet brukte jeg Ventoline, Theo Dur, Singulair, Flutide, Bambec og Kestine... Jeg ble riktignok bedre under svangerskapet, så jeg kunne seponere en del av dette. Men man skal behandle astmaen under svangerskapet, det er verre for barnet.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2010 #3 Skrevet 3. juli 2010 Er det verre for barnet å ikke behandle astmaen sin? Trodde noen av disse medisinene kunne skade barnet? Noen gode tips om andre ting jeg bør gjøre/unngå å gjøre? Spise/la være å spise? Kosttilskudd? Jeg er helt desperat siden dette er helt nytt for meg....
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2010 #4 Skrevet 4. juli 2010 de aller fleste medisiner kan brukes når man er gravid. Men du bør snakke med legen din raskt slik at du kan følges opp tett i svangerskapet. Særlig om man bruker theophyllin preparater så skal det taes blodprøver ofte. Du må ta folsyre de 3 første mnd... ellers gjør det vel ikke noe om man forsøker å leve litt sunt.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2010 #5 Skrevet 4. juli 2010 jeg har astma og spurte legen min om dette. jeg skulle IKKE ta noen som helst medisiner, de gikk rett til fostret som ikke er bra. det var bedre at jeg var tett og hadde pusteproblemer enn å ta medisinene. om d ble veeeldig ille en dag så kunne jeg ta en dose, men jeg skulle helst unngå de. liker ikke at folk svarer på ting dem ikke vet 100% for det kan skape konsekvenser for den gravide.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2010 #6 Skrevet 5. juli 2010 regner med at det er meg du sikter til som har skrevet 1. og 3. innlegg her... Jeg svarer fordi jeg vet at dette er opplysninger jeg har fått fra en av nprges beste lungeleger. Hadde jeg ikke vært 100 % sikker på de opplysningene hadde jeg vel ikke kommet med de. Men jeg fikk helt klar beskjed om å ikke kutte noen av disse medisnene, fordi barnet kunne ta mer skade av at jeg var dårlig. Men du har kanskje ikke sp kraftig astma? Jeg bruker medisiner flere ganger daglig og har en alvorlig astma. Jeg foreslår heller at HI da tar kontakt med Glittreklinikken som gjerne følger opp gravide med astma. De har den beste kompetansen innenfor området,for det er jo tydelig at man få forskjellig svar fra legene. Jeg ble fulgt opp tett i svangerskapet nettopp pga dette, og jeg fødte på Riksen med et godt apparat rundt meg fordi det var fare for at jeg kunne bli dårlig under fødselen. Jeg var godskjelov en av de 30% som ble mye bedre i astmaen under svangerskapet og kunne derfor seponere endel av medisinene, og det er garantert det beste for barnet at det ikke blir utsatt for disse giftstoffene. Men når det er sagt så er det ganske stort hysteri rundt dette med medisiner i svangerskap, de fleste medisiner kan man ta, men det er noe med mengden. Og legg merke til at jeg sier DE FLESTE og IKKE alle!!!! Og man bør vel kanskje heller ikke bruke folka på dib til rådgivning ifht til de litt mer alvorlige medisinske spørsmålene.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2010 #7 Skrevet 5. juli 2010 og ja... jeg ser at det er et par skrivefeil her, men klokken er 2 på natta og jeg har tatt ut linsene og er trøtt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå