Gå til innhold

angående abort og dette forum

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var så uendelig dum for noen måneder siden og spurte om råd til hva jeg skulle gjøre med situasjonen. Jeg kunne snakket med venner om det, men jeg ville ikke involvere noen av mine nærmeste.

Jeg hadde på daværende tidspunkt to små under to år, men var ikke helt fremmed for tanken... i utgangspunktet... og kanskje beholde. Men jeg var redd for hva omgivelsene kanskje ville si.

Her er noen av svarene jeg fikk:

At jeg var idiot.

At jeg var mindre intelligent.

At jeg var dum.

At jeg aldri skulle hatt barn.

Nå skal det sies at jeg er ny bruker her inne på DinBaby, og ante virkelig ikke hvordan tonen kunne være på en sånn babytråd, og når jeg så ble sjokkert over dette, så fikk jeg bare enda mere hets.

Jeg er i utgangspunktet ikke så sårbar, men kommentarene såret veldig, og endret mitt syn totalt. Nå vet jeg at jeg aldri skulle brukt anonymeforum, men siden har jeg tittet på beholde barnet debatten, og like mye dritt slenges ut der.

Skjønner jo at det er problem her inne at noen bare angriper uansett om du spør om helt enkle spørsmål. Så dette er en advarsel til alle som tror de kan debattere viktige spørsmål i livet her inne. Styr unna!! Her er det mange som bare vil en vondt!

Men også takk til dere som ønsker og holde DIB på et saklig nivå!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig med deg !

Jeg har også blitt hetset på det groveste her inne pga abort + et par andre ting ....

Jeg er så glad for at jeg ikke er en usikker 1 gangsmor som kommer inn hit for råd ,for noen av de rådene som man får her inne er jo helt syke ..

Jeg har vært her inne så mange år nå at jeg har blitt herdet, og ikke bryr meg om alle idiotene her .Tar de rådene som passer for meg og driter i resten .

Prøver altid å svar hyggelig ,høflig og saklig når jeg poster noe her inne .

Skrevet

Jeg er helt enig. Abortspørsmålet er ett av dilemmaene som det kunne være veldig fint å diskutere anonymt på et saklig nivå. Og det er mange, mange andre saker som gravide og mødre lurer på hvor det hadde vært fint om folk holdt seg saklige selv om de var sterkt uenige.

Ofte har jeg følelsen av at det er en manglende evne til å uttrykke seg skriftlig. For det er fullt mulig å vektlegge tunge argumenter for/imot abort uten å bruke noen av de setningene du har nevnt over.

Jeg vet ikke hvordan man skulle endre holdningen her inne. Men jeg tror en fin måte hadde vært om folk slutta å svare på debatter når de når et usaklig nivå og heller starte den på nytt. Noen ganger får jo ikke HI et eneste saklig svar fordi to av svarererne krangler om ordvalg i det uendelige og begynner å slenge dritt til hverandre. Det er nok mange sånne forum, men jeg tror dette anonymforumet er blant de verste.

Skrevet

Akkrat derfor er det veldig lurt å lage seg et nick ingen kan forbinde med deg, ikke ha personlig informasjon på profilen sin, og heller bruke skravlesiden :)

Der må alle signere med nick, og det skal mye mer til for at folk kaller deg dum, mindre intelligent, idiot eller sier at du aldri skulle hatt barn.

Kunne lagt akkurat samme tråden ut på skravle som på anonym, på anonym hadde du fått mange, korte, og frekke svar, kanskje ett par saklige, men tråden hadde snart begynt å dreie seg om noe helt annet enn hva du faktisk spurte om (for eks. hvor frekk den og den var).

På skravle hadde du fått færre, men lengre og mye bedre svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...