Gå til innhold

Kan man virkelig

Anbefalte innlegg

Skrevet

sykemelde seg rett før ferien og få betalt PLUSS ferien tilgode?? En bekjent av meg sier hun har tenkt til å gjøre dette ettersom hun bare er vikar og ikke har betalt ferie... Men jeg mener dette ikke går! Ettersom hun ikke har faste vakter på sykehuset hun jobber på så kan hun da heller ikke få betalt?? Stygt å si det, men håper hun gjør det hun har tenkt til og det viser seg at hun ikke får penger allikevel.... Blir provosert av slik snylting!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får sykepenger, og ferie til gode ja. Nå vet jeg ikke hvordan det er med vikarer, men når man er fast ansatt, får man ferien som er satt opp til gode.

Skrevet

Vet at man får betalt pluss ferie tilgode som fast ansatt, men kan da ikke være slik som vikar? Skjønner liksom ikke hva hun da skal få penger for...

Skrevet

Hun vil sikkert få utbetalt et gjennomsnitt av lønna si, om hun har vært vikar lenge nok til å få sykepenger

Skrevet

Hun får jo sykepenger som alle andre? Vikarer som har jobbet 2 mnd(?) i jobben sin, har rett til sykepenger likesom fast ansatte. Det jeg lurer på er om hun ikke har satt opp ferie, kan hun jo ikke få ferie til gode?

Skrevet

Sålenge hun har jobbet 6 uker, (eller om det står noe annet i kontrakten) har hun rett på sykepenger som alle andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...