Gå til innhold

Hvordan oppdra mannen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har prøvd nå i 6mnd å få mannen til å slutte å smelle igjen utgangsdøra påtur inn eller ut, men forbandet, han glemmer det BESTANDIG. Har ei 6mnd gammel frøken som sover veldig lett, og han har vekket henne når jeg endelig har fått henne til å sove uendelig mange ganger...

Hvordan oppdrar dere mennene deres? Hvis noen har noen gode tips, også med tanke på husarbeid så er jeg evig taknemlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg slet med akkurat det samme!

Endte med at vi kjøpte sånn demper, som gjør at døren går saaakte igjen av seg selv de siste cm.

Har lite med tips ellers, men her i huset funket det veldig bra å lage en veldig enkel og konkret vaskeliste, litt som skulle gjøres hver dag :) Forklarte for mannen at dette er begges ansvar, og dersom han ser at noe ikke er gjort en dag, så kan han gjøre det. Og det gjør han! Veldig greit. Kjempestolt når han kan stryke ut noe på lista ;)

Skrevet

smart- hvor får man kjøpt en slik dørting?

hi

Skrevet

Hvorfor skal du oppdra mannen. Du har valgt han, og du får ta han som han er. Hvis ikke er det du som har et problem. Du får fortelle ham at du føler at han ikke respekter deg når han roter i huset deres, eller smeller med døra. Og at hvis han ikke begynner å vise litt mer respekt, så er du ikke interessert i å være i noe forhold. Du gidder vel ikke å være i noe forhold hvor du ikke blir respektert.

Du får gi han et par valg, men du må jo mene det. Ellers kan du la vær å vaske klærne hans og skifte på hans side av sengen.

Jeg har ingen interesse av å oppdra min mann. Heldigvis er han flink, men man får stå for det valget man har tatt. Hvis han ikke er villig til å forandre seg, så får du akspetere det, eller hive han på dør. Du kan ikke kontrollere andre mennesker. Det funker ikke i lengden. Det kan funke, men du får ikke en glad mann.

Han blir ihvertfall ikke motivert hvis du oppfører deg som mora hans.

Skrevet

man skal vel ikke godta alt her i verden selv om man har valgt å leve med mennesket

Skrevet

Kjøp dørdemper på Jernia og problemet er løst.

Snakk om arbeidsfordeling og tidsfordeling i forhold til arbeid og fritid slik at det blir likt. Dere må snakke om det sammen og bli enige slik at han ikke føler du er moren hans.

Skrevet

nei man må ikke godta alt, men det nytter ikke å tro at man skal drive med oppdragelse av mannen. Hvilken mann tenner på mora si liksom?

Snakk med han som et voksent menneske.

Skrevet

Lat som om du har tenkt å gå fra ham. Det funker på meg.

Skrevet

Her er det omvendt hehe :-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...