Gå til innhold

hva kan man se på tidlig ul i ca uke 6??

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan man se et bankende hjerte da??

må fortelle om graviditeten tidlig til nærmeste familie siden vi skal på ferie med dem snart, men kunne gjerne tenkt meg å få en bekreftelse på at ting var bra før vi sier noe...

og evt noen som kan tipse om en fin plass i bergen som kanskje kan ha time neste uke??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann! Jeg var på UL i uke 8, og da så man helt klart et bankende hjerte. Vil nå tro at det går bra i uke 6 også :)

Privat UL er ganske dyrt da.. Men du kan jo gå til spesialist. Kristina Johannesen for eks.. Hun tar innvendig UL.. Du kan jo ringe og høre om det er mulig å komme for å sjekke at hjertet slår :) Er billigere der enn alle andre jeg kommer på i farten :)

Har ikke nr her, men bare søk på " Lege Kristina Johannesen", på gulesider.no eller noe, så kommer det nok opp ;)

Lykke til!

Skrevet

var på UL 6+4 og da så vi et bankende hjerte..

Skrevet

Jeg prøvde å ringe henne du viser til, men hun tok kun imot pasienter med henvisning fra lege=/. Så med mindre du har vært hos henne før, får du ikke plass. Kjipe greier. Jeg var imidlertid på tidlig ul med min bestevenninne da hun var ca 7 uker. Da gikk vi hit:

Majorstuaklinikken Bergen

Nygårdsgaten 4, 5015 Bergen

55 54 40 90

Det var utrolig bra. Tipper det koster litt (ikke over tusen). Men jeg ville gjort det hvis jeg var hjemme i Bergen i sommer (er dessverre på Sørlandet). Han var UTROLIG dyktig, snill, tok seg god tid, svarte på alle spørsmål og brukte lang tid med ultralydhodet og pekte på ulike "ting" hos embryoet. Venninna mi var veldig lettet etterpå, og mente det absolutt var verdt turen=)

Skrevet

Du burde se hjertet rundt 6-7 uker, men det er overhodet ikke sikkert.

Venter du derimot til uke 9 vil du kunne se føtter, armer, hodet og kroppen samt det bankende hjertet. Ul i uke 6 er unødvendig... Jeg tok det, og hadde vel håpet på litt mer enn vi så :P Det vi så var plommesekken..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...