Gå til innhold

dere tøybleie mammaer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør dere det når et spebarn bæsjer? Altså, med en papirbleie pleier jeg å tørke av en del bæsj m bleien. Men man gjør vel ikke det med tøybleien??? Baby bæsjer enorme mengder (når hun endelig bæsjer) og jeg vasker og vasker...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal det ikke være noe oppi bleia som man kan kaste i søpla når babyen har skite?

Skrevet

ligger ett rispapir oppi som du bare kan kaste i doen. bruker ikke selv , men jobber i en bhg der ett par barn har det..

Skrevet

hi her

rispapir brukes, men en spebarns bæjs er så bløt, at de er over hele stumpen..

Skrevet

Du treng ikkje bruke rispapir før babyen får fast føde. Syntes berre det var klin med papir i starten. Babyen (som fekk mm) bæsja i bleia, og eg tørka av med bleia og kasta den rett i bleieposen. Når eg skulle vaske, blei bleiene lagt i maskina og så køyrde eg eit skylleprogram før hovudvasken. Bleiene vart heilt reine, fordi mm bæsjen (og sans mme bæsj og) er heilt tynnt, det er jo berre av melk.

Det kunne bli litt gule flekkar på bleiene, men om dei hang ute og tørka, så var det vekke etter 2-3 timar.

Då babyen byrja å få graut gjekk eg over til å bruke rispapir. Då kan ein IKKJE kaste bleier med mykje bæsj på til vask! (Må innrømme at det blei litt plastbleier i overgangsperioden)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...