Anonym bruker Skrevet 2. juli 2010 #1 Skrevet 2. juli 2010 Og hvordan greide dere å venne dere til dialekten? At de er så brautende og selvgode? Lærer man seg å leve med denne rasen?
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2010 #2 Skrevet 2. juli 2010 Eksen min var bergenser. Vi var sammen i åtte år. Etter et par år "hørte" jeg ikke at han snakket bergensk lenger... :-) Han var heller ikke brautende og selvgod, selv om han kan høres slik ut når han er høy i humøret, men det e rjo bare dialekten som er slik ;-)
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2010 #4 Skrevet 3. juli 2010 ja, åsså tenk deg da. å våkne til en fyr som brøler "go måååårrræn!" hver dag. huttetu så grusomt.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2010 #5 Skrevet 3. juli 2010 har vært på ferie på østlandet, og ingen skal fortelle meg at bergensere er mer høylytt og selvgode en de....kan ikke sammenlignes engang...
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2010 #6 Skrevet 3. juli 2010 Signerer hun ene hær med: go måååårrræn!!!! Forferdelig! Høylytt er forbokstaven... Var deilig når jeg flyttet for meg selv ja!!
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2010 #7 Skrevet 3. juli 2010 Jeg er gift men en Bergenser ;o) Verdens herligste mann, og ikke brautende i det hele tatt!
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2010 #8 Skrevet 3. juli 2010 hahah..Jeg møtte en fyr på nettet for noen år tilbake.. Jeg klarte ikke prate med han, for jeg forsto knapt hva han sa:p
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2010 #10 Skrevet 3. juli 2010 Må dere slutte!!!! Jeg er ikke fra Bergen, men det er da dialekter som er MYYYYYYYYE værre en det! Trøndere, Nordlendinger, Østlendinger, spes Bærum...., Indre daler i Hedmark o.l Fysj og fysj! DET er stygt det!!!
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2010 #11 Skrevet 3. juli 2010 Du klarer ikke å se forbi dialekten? Alle bergensere er ikke selvgode, det er i alle fall ikke min erfaring. Plager det deg at han er selvgod er det kanskje noe annet som er problemet enn hvor han er i fra.
Kyllingbein Skrevet 3. juli 2010 #12 Skrevet 3. juli 2010 Bergensere har en sexy dialekt synes jeg. Og de er ikke selvgode men kan fremstå som det. En god egentskap synes jeg. Og jeg er fra østlandet. Har ikke lov til å mene dette da kanskje men
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2010 #13 Skrevet 3. juli 2010 KA faaaaen? Har dokkar et problem med at vi bærgænsare siar goooomåååååren?
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2010 #14 Skrevet 3. juli 2010 Ja, det er rart hvordan noen tror at alle i Bergen er brautende og selvgode. Vi har nok noen flere personlighetstyper her en bare en. Mennesker som tenker som HI er gjerne de som blir de verste rasistene. Jeg er bergenser, jeg er sammen med en bergenser, jeg bor i Bergen, og de fleste jeg kjenner er normale oppegående mennesker som tar hensyn til andre og har respekt for sine medmennesker. Det synet du viser la vel de fleste fra seg på ungdomsskolen. Jeg husker at jeg og mine venner mente at østlendinger var brautende og selvgode, spesielt de fra Oslo. Jeg er voksen nå, og vet at det ikke er sant. Du blir sikkert voksen en dag du også HI:-)
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2010 #15 Skrevet 3. juli 2010 Nei det stemmer ikke. De er faen ikke verre enn trøndere! Usj!!
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2010 #16 Skrevet 3. juli 2010 Denne var meningen skulle komme litt lenger oppe til "bergensere er djevelens verk"
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2010 #17 Skrevet 3. juli 2010 Idioter! Bergensere er berdre enn andre, enkelt og greit.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2010 #18 Skrevet 3. juli 2010 Jeg måtte gjøre det slutt med kjæresten min, men det var pga. morraånden da, men hjalp liksom ikke at han ugga ut av seg go måååååårrrræææææn med en ånde som lukta bæsj og svovel.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2010 #20 Skrevet 3. juli 2010 Var sammen med en bergenser noen mnd en gang, men måtta bare gi meg. Ingen i familien min greide å omgås han og vennene mine hadde også store problemer. Bergensere er og blir en egen rase.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2010 #21 Skrevet 3. juli 2010 Kan vi ikke sende dem til Somalia? Så kan somaliere i Norge bosette seg i Bergen? Da ville vi fått et langt med spennede fisketorg og langt mer fargerike festspill. Dessuten ville vi fått pirater på Hurtigruta også, og ikke bare i Kristiansand. Somalia sliter jo forsåvidt nok som det er, så for dem er det kanskje ikke noen lur ide.
blueeye Skrevet 3. juli 2010 #22 Skrevet 3. juli 2010 Ved å lese disse innleggene beviser dere at bergensere er mye mer intelligente og oppegående enn det dere er. Og hvem er det som sier at bergensere BRØLER god morgen? Dere vet jammen hva dere snakker om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå