Gå til innhold

Tror jeg lider av shoppemani..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan skal jeg klare å stå imot trangen til å handle noe nytt hele tiden?!

Jeg elsker å shoppe, er helt i min egen verden da.. elsker alt som heter butikker. Interiør, klær, sko, skjønnhetsprodukter..

Er flink å handle på salg, finne gode priser osv (handler nesten aldri til full pris), samtidig er det litt upraktisk med salg for jeg ender alltid opp med 3 topper jeg ikke trenger eller noe!

I dag fant jeg ut at klesskapet mitt er så fullt at jeg knapt får plass til en t-skjorte til.

Bare de siste ukene har jeg handlet 6 topper, jakke (har ca 15 jakker!), 2 bikinier, 1 badedrakt, 2 shortser, nye sofaputer, ny duk og pyntelys, diverse såper og kremer, klær til ungene, nye bilderammer, blomster, badeleker til barna.. det jeg kom på i farten. Er flink til i å finne fine ting rimelig, det er nesten som en hobby.

Skal nevnes at jeg bor like ved et kjøpesenter.. selvfølgelig:/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er shoppoholiker og det gir meg en tilfredstillelse og rus å shoppe. Har store problemer med å la være å handle på tilbud, det spiller ingen rolle hva det koster bare det står tilbud på. Når jeg kommer hjem så er jeg ofte veldig fornøyd og giret, helt til klærne er vasket eller lagt bort i skapet og jeg står igjen med en tom konto.

Min måte å unngå impulskjøp er å ikke ha visakort. Jeg handler kun med kontanter og tar med de kontantene jeg har råd til å bruke.

Skrevet

-Overlat alle penger til mannen hvis du har noen. Han kan gi deg lommepenger og eventuelt penger til mat eller andre ting dere trenger hvis du skal handle. Du leverer kvitering til ham.

-Skaff deg en hobby som ikke innebærer shopping.

-Begynn å trene (nei, du trenger ikke nye joggesko eller nytt treninstøy først.)

-Rydd alle steder så du har oversikt over hva du har. Da trengerdu ikke kjøpe ting du har fra før.

Skrevet

Er enig med de punktene du ramset opp, bortsett fra det første (overlat pengene til mannen) som hørtes litt kjipt ut:)

Heldigvis handler jeg ikke for penger jeg ikke har, har kontroll på økonomien, men når pengene kommer inn på kontoen får jeg bare lyst å komme meg avgårde og shoppe, shoppe, shoppe...

Skrevet

Burde tatt meg en skikkelig opprydning i klesskapet ja, så jeg får bedre oversikt over hva jeg har. Da kan jeg heller sortere bort ting jeg ikke trenger, og kjøpe nytt kun hvis det er behov for det.

Er bare å få det gjort.. lite energi til sånt for tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...