Gå til innhold

Hvor mange dager etter mensen har man EL??

Anbefalte innlegg

Skrevet

? Er nesten ferdig med mensen idag. så kan vel egentlig regne fra idag

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trenger svar. Har ikke så mye peiling på sånt :P

Skrevet

Ca. 14-16 dager før neste mens. Kommer an på hvor lang syklus du har.

Skrevet

jeg har 30 dager mellom hver mens. skal jeg ta ca 14 dager før jeg får det da??

Skrevet

El er ca 14 dager ( +/-) FØR første dag i neste mens. Noen kvinner har en noe lengre lutealfase som det heter (tiden fra el til mens), f.eks 16 dager, mens andre har en noe kortere lutealfase, f.eks 12 dager, men det er ofte konstant fra gang til gang. Denne fasen varierer ofte ikke så mye. Tiden fra mens til el kan imidlertid variere. Hvis du har varierende lengde på syklusene dine, er det tiden før el som varierer (stort sett)... hvor mange dager det er fra mens til el kan man aldri vite med sikkerhet, men hvis du har regelmessige sykluser kan du regne det ut sånn ca... Dvs, hvis du har f.eks 28 dagers syklus (fra første dag i mens til dagen før første dag i neste mens)... vil det være CA fjorten dager fra første dag i mens til EL.. Hvis du da har mensen i en uke, vil du ha EL om ca en uke..

Det tryggeste er uansett å ta eggløsningstester..

Skrevet

Kanskje 15? 14 på 28, 15 på 30 og 16 på 32 dager lange sykluser.

Kjøp deg eggløsningstester på billigtester.no. Veldig god erfaring med disse. Så får du et nøyaktig svar på når du har eggl. Men det er uansett lurt å ha sex rundt eggløsningsdagen, ikke så viktig å treffe akkurat på dagen.

Lykke til!

Hvis du vil bli gravid selvfølgelig...:)

Skrevet

Nå regnes en syklus fra FØRSTE dag i mensen, altså første dag med blødning, ikke fra når mensen din er over.

Generelt sett kan man si at om du har 28 dagers syklus, så har du eggløsning ca på dag 14- altså dag 14 etter første dag med mensblødning.

Men mange har ustabile sykluser, og eggløsning på ulike dager, og noen har også kort lutealfase, altså kort tid fra eggløsning til mensen. Så dette kan man ikke vite med sikkerhet med mindre man tester for eggløsning.

Selv har jeg ustabile sykluser og har hatt eggløsning på alt fra dag 10-21. Når jeg hadde det på dag 10 hadde jeg mensen frem til dag 7, altså eggløsning bare 3 dager etter mensen var ferdig.

Skrevet

Søk på Google.no og skriv eggløsningstest. Gratis og funker like bra som EL test kjøpt fra apoteket .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...