Anonym bruker Skrevet 2. juli 2010 #1 Skrevet 2. juli 2010 Jeg begynte i ny jobb 1 juni, og har ca jobbet der 2 uker totalt. Og gjør jeg noe feil, så skriver hun lapper om feilen min, og sånt. Og sier jeg skal svare på lappen om feilen jeg gjor. Og dei lappene kan alle som jobber der se Men jeg vet jo ikke om feilen jeg gjor, siden hun ikke kommer ned og viser meg hvordan jeg gjør det rett ! Jeg klarer ikke og lære så masse når hun prøver og forklare det på en lapp ! Og i dag sa hun att hun må sitte på dataen og rette i alle feilene jeg gjør, og att jeg ikke kan gjør så masse feil meir, for da vil ikke den kjeden ha meg der når prøvetiden er over Men jeg prøver jo virklig og lære meg det, men hun forteller jo det kun på en lapp, i stede for og komme ned og vise meg det Har hun virklig lov true med oppsigelse etter kun 2 uker når jeg nesten ikke har lært meg noe ? Alt er jo nesten selv lært siden hun ikke hjelpe meg !
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2010 #2 Skrevet 2. juli 2010 Har du ikke hatt opplæring? Er vanlig med 1 eller 2 dager med opplæring og deretter må man snappe opp ting selv. Hvis det er konkrete ting du ikke får til så ta det opp med sjefen eller spør medarbeidere. Hun har all rett til å si deg opp i prøvetiden hvis du ikke klarer gjøre en tilfredstillende jobb.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2010 #3 Skrevet 2. juli 2010 Om dette er en grei måte å behandle feilene dine på kommer litt ann på hva slags feil du gjør. Om du ikke greier jobben fordi du ikke har lært det du skulle på skolen kan du ikke forvente at du får spessiell opplæring på dette på jobben. Om det derimot dreier seg om mer spessielle ting som alle trenger opplæring i, når de begynner i jobben, bør du få ordentlig opplæring. Da holder det ikke å skrive lapper om hva som er feil. Da må du også få vite hva som er riktig måte å gjøre ting på. Hvis arbeidsgiver følerat du har store problemer med å takle jobben og lærer sakte er det en normal ting å si deg opp for etter at prøvetiden er over. Det er derfor man harprøvetid.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2010 #4 Skrevet 2. juli 2010 Snakk med henne og spør om hun kan vise deg hva du skal gjøre. Du gir da et signal om at du ønsker å lære og ikke er redd for å spørre. Jeg er leder selv, og ønsker heller at folk spør litt ekstra enn å gjøre masse feil. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2010 #5 Skrevet 2. juli 2010 Vesletrollet, du er bare en blek kopi av meg;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå