Anonym bruker Skrevet 2. juli 2010 #1 Skrevet 2. juli 2010 Må spørre om noe ang rettssak. Evt. andre med god peiling..
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2010 #3 Skrevet 2. juli 2010 Hva gjelder det? Jeg tar 1750 kr/timen ekskl. moms
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2010 #4 Skrevet 2. juli 2010 Er snart ferdig med juss studiet, mulig jeg kanskje kan svare?? Har 2 semester igjen!
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2010 #5 Skrevet 2. juli 2010 Lurer på en liten ting. Hva innebærer fri rettshjelp? Jeg har vært på mekling, og barnefar tar saken om samvær inn for retten. Han krever "vanlig" samvær, noe jeg ikke vil, siden barnet er bare ti måneder, og de kjenner ikke hverandre godt. Men; jeg tjener godt, far er student, og har da krav på fri rettshjelp. Men innebærer det at han slipper omkostninger i det hele tatt, også hvis han taper en sak? Jeg synes det virker rart, da kan han jo saksøke så mye han vil mens han er student uten å risikere noe som helst? Eller er jeg helt på jordet nå?
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2010 #6 Skrevet 2. juli 2010 Fri rettshjelp betyr at staten helt eller delvis kan dekke utgiftene til advokathjelp. Fri rettshjelp omfatter både fritt rettsråd og fri saksførsel. I noen saker kan man få fri rettshjelp uavhengig av inntekt og formue. I andre saker er det et vilkår at man er under visse inntektsgrenser. Han kan da anlegge sak ex antall ganger mot deg, uten at han har en krone i utgifter på advokat eller saksomkostninger, men du må betale dersom du skulle bli dømt, men nå er det ekstremt sjelden retten dømmer en av foreldrene til retten til barnet. Du må nok også belage deg på og betale for din advokat, mens barnet`s far vil ha dette dekt pga fri rettshjelp. Anbefaler deg og lese her dersom det er noe du lurer på: http://www.norge.no/temaside/tema.asp?id=902
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå