Gå til innhold

15 måneder og legging - trenger råd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inntil nylig har vi pleid å legge lillegutt i dobbeltsengen når han skal legge seg, og ligger der sammen med han til han sovne, for deretter å løfte han over i sin egen seng, hvor han sover natten gjennom. Det har nok blitt en dårlig vane. Nå de siste månedene har det ikke fungert så godt, da han skal klatre alle veier og slår seg vrang, så da har vi bestemt at han skal lære seg å sovne i sin egen seng. Vi har lagt han i sengen sin og sitter inne på rommet hans og synger og hysjer rolig på han. Gir han lite respons utenom det. Nå har vi holdt på (på skift) i snart to timer. Han gråter og skriker og hulker som en gal i perioder, og så roer det seg i perioder, og han legger seg ned i sengen innimellom også. Også spretter han opp igjen, hiver smokken i gulvet, og hyler fortvilet. Snørr og tårer renner og han blir veldig svett.

Er det sånn det MÅ være? Gjør vi det riktig? Noen som har erfaringer med hvor raskt han vil lære at vi ikke kommer til å ta han opp? Det er så vondt å sitte der inne med han. Jeg blir redd han har det fryktelig. På en annen side så er det ingenting som tilsier at han har vondt noe sted, og han kan vel ikke føle seg utrygg så lenge han ikke er alene?

Huff, det er så vanskelig!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde akkurat en runde med mini her i huset også. Første dagen skrek h*n fra 19.30 til 22.45.

Andre dagen fra 19.30 til 20.30

tredje dagen 0 skriking

og slik har det vært siden :-)

Skrevet

Huff, ikke moro når det er slik:(

Når vår på 13 mnd. ikke vil sove, så løfter jeg han opp til han roer seg. Deretter legger jeg ham ned, han reiser seg, jeg løfter han opp inntil meg og legger han ned igjen med en gang. (Bare første gang jeg løfter han opp og hysjer og roer..) Deretter sier jeg ingenting, verken hysjing eller synging. Han skriker selvfølgelig, men gir seg etter hvert. Etter en stund ligger han nede også. Han forstår til slutt at det ikke nytter å reise seg opp. Den første gangen må du være veeeldig tålmodig;) Jeg blir som regel på rommet til han sovner.

Fungerer i hvert fall her. Håper du finner noe som fungerer for dere også. Av og til kan det hjelpe at pappa legger...

Skrevet

Tusn takk for svar begge to:-) Man får jo så vondt av dem, men det er jo helt klart en fordel for alle om de greier å finne søvnen selv, i egen seng!

Flere som har erfaringer?

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...