Gå til innhold

Er det ikke ganske frekt å tro at andre kan benytte seg av våre goder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min jobber i reiselivsbransjen og får av og til gratisbiletter til ulike aktiviteter. De fleste gangene får han enten bare til han eller til hele familien men ikke mer enn husstanden. Nå har han fått 3 gavekort på danskebåten og det er allerede to stykk som har spurt om de kan få av oss siden vi har så mange og det er så dyrt å reise nå i sommer. Gavekortene gjelder hele 2010. Jeg syntes det er frekt. Jeg har ikke akkurat reklamert for disse heller men har sagt det til en venninne som har sagt det videre osv. Gavekortene må brukes av mannen min og gjelder ikke i sommer så det er ikke noe problem å si at det ikke går, men jeg syntes det er frekt av andre å tro de kan få de av oss. Vi har tenkt å bruke dem selv i løpet av høsten da vi ikke har sommerferie.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er lov å spørre, og dere sa jo nei så hva er problemet..

Skrevet

Jo, det er frekt - men noen er eksperter til å hanke til seg slike ting.

Jobber med ei dame som bruker alle triks for å få slike fordeler. Blir "kjent" med en kunde som er ofte innom butikken - og nøler ikke med å spørre om biletter til en konsert, fordi hun vet han jobber med bilettsalg.

Hun fikk en gang beskjed om at han kan holde av biletter, og de koster kr 450 pr stk (fullpris) Hehe, da ble hun lang i maska.

Og slik er hun hele tiden.

Skrevet

Jo, det er faktisk KJEMPE frekt å spørre om slikt !

Å hadde jeg vært dere, så hadde jeg såfall sagt ifra.

Folk eier faktisk ikke folkeskikk nå fortiden! Grmpf!!!!

Å KOS DERE MED TUREN!

Skrevet

Svogeren min jobber også i reiselivsbransjen og han får gratisbilletter som han kan gi bort. Han gjør det stadig vekk.. Han kan f-eks få 10 gratisbiletter til Colorline, noen til danmark og noen til sverige, vet han har fått til tyskland også. Mange av vennene hans nyter godt av dette, og det er mange som spør også.

Han gjør ingenting av at folk spør, kan han skaffe en gratistur gjør han det, og kan han ikke så bare sier han det også.

Det er vel ikke værre for dere, bare å si dere skal bruke billettene selv det vel.

Folk er frekke, det er bare sånn det har blitt. Jeg jobber i butikk og får stadig spørsmål fra venner og kjente om de kan få handle med min personalrabatt. Jeg gidder da ikke bli sur for det, jeg svarer bare som sant er at den rabatten er personlig og jeg har ikke lov å gi den til venner/familie.

Skrevet

Ja det er frakt, men det er berre å sei nei det går ikkje fordi det er kun min mann som kan bruke dei.

Men kvifor fortell du det til folk at de får gratisbiletter når du veit det blir mas da? Berre til å halda kjeft om det da.

Skrevet

Jeg er lærer og en utenlansk dame (venninne av en venninne) spurte om jeg kunne hjelpe henne med leksene i matematikk en-to timer hver uke. Jeg sa at det kunne jeg gjerne men jeg måtte nesten ha betalt da det går utover min kvalitetstid med mine barn og det er utdannelsen min. Da sa hun bare at hun trodde jeg kunne gjøre dette gratis da vi hadde felles venninne.

Skrevet

Den siste her 20:50 handler jo om en annen kultur enn den vi har da. I mange andre land hjelper man hverandre så godt man kan. Det er noe annet enn det vi her hjemme på bjerget kan skryte på oss..

Skrevet

Sånt er helt vanlig. Selv er jeg gartner og opplever stadig vekk at venner og bekjente spør om å få billige eller gratis grønsaker, spør om å få låne lastebilen vår til flytting, spør om å få sette fra seg båten på vår eiendom siden de selv ikke har plass osv. Jeg synes det er helt greit at de spørr. Da kan jeg greit si ja eller nei. Det erde som ikke spør som ergrer meg. Naboer som forsyner seg selv medgrønsaker på jordet, forbipaserende som lar ungene spise jordbær eller epler når de paserer, de som blir sure hvis jeg ikke kommer med en gang for å trekke opp bilene deres med traktoren om vinteren osv.

Et tips er foresten å fortelle at mannen din må skatte av alle slike goder. Om han reiser selv eller gir bort bilettene blir det samme. Det må han jo. Det er ikke alle som er klar over at slike biletter ikke kan benyttes lovlig uten å skatte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...