Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 2. juli 2010 #1 Skrevet 2. juli 2010 Hvordan er de? Lurer på om min kan ha det,har mange av de typiske tegnene.Men det kan også være vanlige 4-åring"fakter":-)
Monajenten Skrevet 2. juli 2010 #2 Skrevet 2. juli 2010 Min skal utredes, og har også en del typiske tegn. Hun er veldig ukonsentrert, og klarer ikke å konsentrere seg om flere ting på en gang. Hun kan stille et spørsmål og glemme hva hun spurte om i dét hun får svaret. Hun klarer sjeldent å sitte stille ved bordet, men forsvinner plutselig fordi det bare var noe hun "måtte" gjøre. Hun har ekstreme humørsvingninger, og kan gå fra kjempeglad til kjempetrist og andre veien på veldig kort tid. Hun klarer ikke å vente på tur når andre snakker, men buser ut med tingene med en gang hun kommer på det, selv om andre holder på med en samtale. Hun sover veldig urolig og lett og drømmer veldig mye. Snakker i søvne stort sett hver natt. Men hun er også verdens snilleste og har et hjerte av gull, og jeg har aldri noensinne møtt en så omsorgsfull person. Hun er også utrolig smart, og ligger fremst i klassen når det gjelder det "faglige" om man kan si det om en førsteklassing. Hun har ekstremt god hukommelse og husker ting fra hun var to år uten å bli fortalt det.
Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 2. juli 2010 Forfatter #3 Skrevet 2. juli 2010 Litt som min:) Hun er også utrolig ukonsentrert,jeg må gjennta meg selv ørten ganger,og jeg får bare "hæ?" i retur.Jeg ser at hun prøver å konse og følge med på det jeg sier,men klarer det bare ikke:-/(Har sjekket hørselen). Hun klarer ikke å sitte i ro,virker som hun har lopper i blodet:)vrir og makker seg. Hun "gidder" ikke å prøve om det er noe hun ikke får til med en gang. Hun svinger mye i humøret,er egentlig ganske sutrete.Men tenker at det er fordi hun ikke klarer å uttrykke seg helt.. Hun er aktiv til tusen,men er ikke direkte hyper.Men har endel uro. Når det er stillestund i bhg ligger hun som på nåler,og spretter opp ved den minste lyd..(Syns igrunnen ikke noe om at alle barna skal ligge i ro..) Hun var ganske tidlig ute,både motorisk og språklig. Var på 4 års kontroll,og helsesøster virket også litt betenkt. Det var vanskelig å få gjennomført alle testene,fordi jentungen ikke ville/hadde ikke konsentrasjon,så vi skal tilbake.Har også fått et skjema/test vi skal skal se på til neste gang,og vi skal til barnepsykologen. Blir spennende:)Vil bare at en evt diagnose skal komme fram så tidlig som mulig,er så mye lettere for både henne og oss rundt henne.
Monajenten Skrevet 2. juli 2010 #4 Skrevet 2. juli 2010 Min har også fått sjekket hørselen, og jeg trodde faktisk ikke på dem da de sa at hun hørte utmerket. Syns det virket helt usannsynlig. Jeg gjentar meg også tusen ganger uten at noe går inn. Slitsomt. Lykke til, håper det ordner seg for dere:-)
Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 2. juli 2010 Forfatter #5 Skrevet 2. juli 2010 Takk:-) Og lykke til til dere også:-)
Gjest Sekretøsa Skrevet 2. juli 2010 #6 Skrevet 2. juli 2010 Oij, nå ble jeg litt glad for å høre at din jente faktisk skal utredes, Monajenten...for snuppa mi er akkurat likedan, og jeg har vært veldig frem og tilbake, skal skal ikke..... Men jeg har bestillt legetime og skal ta det derifra. Misforstå meg rett altså, men nå ser jeg at andre tenker det samme som meg! PJUH! Snuppa mi skravler da, hele tida...prater ho ikke, så lager ho lyder. Veldig slitsomt igrunn... Lykke til begge to!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå