Gå til innhold

Når er Pregnylen ute av kroppen?


♥ gammel [p]røver ♥ venter 2!

Anbefalte innlegg

Har tatt 5000 IE Pregnyl samme dag som egginnsett og 4-5 dager etterpå. Noen som vet når Pregnylen da er ute av kroppen? Skal ikke teste før tirsdag, men har en dårlig magefølelse og vil helst teste før...

 

Når jeg tok Ovitrelle for å få eggløsning ved forrige forsøk var testen blendahvit 8 dager etter egguttak, men det var jo en mye høyere dose - fikk da positiv graviditetstest to dager etter (rd 10), men mistet...

 

Uff, ventetiden er uutholdelig når en i tillegg må vente enda flere dager før en kan teste :-(.

 

Så på nettet at halveringstiden for virkestoffene i Pregnyl er h.h.v. 18 og 30 timer, men vet jo ikke hva det betyr i praksis... Måtte teste i dag og den var veldig positiv, men vet jo at det skyldes Pregnylen...

 

Noen som vet når jeg kan tidligst teste (fikk beskjed om tirsdag på klinikken)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei ♥ gammel [p]røver ♥!

Du er jo en gammel "kjenning"! Jeg fikk også Pregnyl 5000 IE nylig, og lurte på det samme. Ringte apoteket som igjen ringte produsenten. De sa det er nye halveringstider på Pregnyl må, og at den går ut etter 3 dager. Jeg var tesoman og testet hver dag fra 4 DPO, svakere og svakere test til 7 dager etter DPO da den ble hvit. Så jeg tror 7-8- dager passer best, det samsvarer også med hva de svarte på Maigaard i Danmark. Ovitrelle går ut etter 10 dager står det i Felleskatalogen. Jeg var så heldig å få svaak positiv test igjen på dag 10 DPO, og er nå GRAVID!!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar 2barnsmor 2011 og GRATULERER med graviditeten!!! Det må være stort :-)!

 

Tok du kun pregnyl 1 gang (for å få eggløsning)? Når du skriver 10 DPO mener du 10 dager etter eggløsning eller 10 dager fra du satte stprøyten?

 

Jeg tok 10 000 IE 36 timer før egguttak og 5000 IE samme dag som egginnsett (4 dager etter dobbeldosen). Tok en test rett før jeg satte siste sprøyte med 5000IE og da var testen positiv (6 DPO/RD 5). Jeg tror nok jeg bare må smøre meg med tålmodighet og vente til tirsdag som blir 8 dager etter siste dose...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen, tusen takk! :-)

 

Jeg tok bare en sprøyte på 5000 IE, som eggløsningssprøyte i forbindelse med Pergotime-kur. Vil tro at når du tok 10 000 IE vil vel Pregnyl sitte noe lenger i. Håper du lykkes denne gangen!!! Det rare er at når jeg tidligere hadde IVF-forsøk, kan jeg ikke huske å få positiv test noen gang, enda jeg hver gang tok Pregnyl eller Ovitrelle e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pregnylen sitter lengre i enn Ovitrellen. Mener legen på CFC sa det var ca 10 dager på pregnyl og 8 på den andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...