Anonym bruker Skrevet 2. juli 2010 #1 Skrevet 2. juli 2010 Har en 9uker gammel sønn, han var liten i vekt når han ble født så de 2 første ukene vekket vi han hver tredje time om natta. Så fikk han sove så lenge han vil, og det har blitt lengre og lengre søvn for hver uke. Siste måltid er ca. 23.00. Varierer litt, og da sover han til 3-4tiden. Nå plutselig sover han plutselig 6-7 timer.. Og da lurer jeg på om det er for mye? Bør jeg vekke han for mat etter noen timer? Inatt så var han urolig, gav han mat, og han spiste ikke så mye, lurer derfor på om det egentlig bar var smokk han ville ha, men føler jo at det blir lenge uten mat.. Han spiser godt om dagen, og legger bra på seg. Vi har fast leggerituale i 8-9tiden, kommer litt an på tid han vil ha mat, med nattpysj, vask\bad, sang og mat.. Men ofte vil han da bare sove en liten stund, for å så opp, og vil ikke da i seng før i 23. tiden.. Vi har nok laget en dum vane med å la han være oppe, men det var så kos i begynnelsen, nå begynner vi å ville ha kveldene litt for oss selv, noen tips til hvordan vi skal gjøre dette? Har alltid 23måltidet på rommet.. Vil jo heller ike at det skal ødelegge den lange søvnen.. På dagen sover han 30min-2timer mellom hvert måltid.. (Våkenperioder innimellom søvn og mat) Han får mme.. Noen tips?
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2010 #2 Skrevet 2. juli 2010 Det er helt vanlig at 9 uker gamle babyer ikke tar natten før nærmere midnatt og har ingenting med hvilke rutiner der har eller ikke har på babyen. Det tar tid for mange å komme til at leggetid er tidligere på kvelden, noen kommer ikke dit før de er over 6 måneder. Ikke stress. Det kommer en tid for alt. Ang mat, så lenge babyen legger godt på seg, la han sove, søvn avler søvn.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2010 #3 Skrevet 2. juli 2010 Helt enig..ikke vekk han for mat ...det fikk vi beskjed om etterhvert.Sover han....da er han vel ikke sulten da så la han bare sove. Vi hadde samme greia som dere...var veldig liten da han ble født og født for tidlig. Legger han på seg og virker blid og fornøyd syns jeg dere skal la det gå bare. Når det kommer til leggetider så la vi minsten bare tidligere og tidligere..begynnte med 23,så 22,så 21 og nå legger han seg mellom 20-21 en gang.....vi tenkte som så at ok,vi legger han for natten nå og sover han så sover han...våkner han så gir vi han mat. Sønnen vår lå best på siden,og våknet han var det som oftest å bare snu han til siden igjen fordi han havnet på ryggen eller noe så sovnet han igjen og sov til morgnen Som hun over her...ikke stress...la livet gå sin gang og som sagt søvn avler søvn :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå