Gå til innhold

Om noen kan huske det...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor store var deres babyer når de var ca 10 uker?

Gutten vår var 5.720 gr, og 60,8 cm nå på 10 ukers kontrollen.

Og alle sier han er blitt så diger i forhold til "alle andre".

Hvor skal de egentlig ligge? De sier jeg overmater han. Han får mat (mme) hver 3,5 - 5 time, da drikker han fra 120-150ml. Og om natten sover han hele natten. (fra 20.30 til 06.30).

Takker visst noen har lyst og dele erfaringer med meg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husker nok ikke mål og vekt, men hvorfor ringer du ikke helsesøster og spør henne?

Sønnen din høres eksemplarisk ut for meg :) Spiser regelmessig, men ikke for ofte, og sover hele natten! Fantastisk!

Barnets størrelse henger jo også sammen med deg og mannen din, er dere høye/lave?..

Slapp av du :)

Skrevet

Helsesøster har tatt ferie.. :(

Vi er høye begge to, mannen er 1.93 og jeg er 1.76.

Han er nok akkurat der han skal være, men blir litt trist når bekjente sier jeg overmater han, og att han er altfor stor.

Jaja, førstegangs-ny-mamma-bekymringer ;) hehe.

Skrevet

64 cm og 6300 gram er vel gjennomsnittet for gutter på 3-måneders kontrollen. Så gutten din beveger seg allerede mot det nivået.

Men proporsjonene på gutten din virker fornuftige, altså lengden står til vekten. Så jeg kan ikke si at han virker feit når han er såpass lang.

Skrevet

Tok dette etter hukommelsen, mulig jeg tok litt godt i med lengde og vekt. Hvis gutten din vil vokse må han få lov til det.

Skrevet

Jeg synes han virker normal jeg. Ikke tenk mer på det! Bare svar at han vokser og trives. Husker da jeg var hjemme på første ferie hos mine foreldre etter fødselen, mamma syntes jeg matet ham for ofte, så hun gikk og bar på ham for å distrahere ham. Bare tull!

Skrevet

Ja, her er det faktisk det samme. Er på ferie hos svigers nå, og hver gang det nærmer seg att han viser tegn til at han er sulten, så tar de han opp, og bærer på han og prater og duller for og hale ut tiden. Blir helt frustrert jeg.

Han er jo verdens blideste baby i mine øyne, hadde vært verre om han ikke ville ha mat :/ Pappaen sier bare at visst han skal bli like stor og sterk som han, så må lille ha matlyst ;) hehe.

Skal slutte og bekymre meg, det stagnerer etterhvert har jeg hørt. At plutselig en måned kan det hende han ikke legger noe særlig på seg? Stemmer det?

Takker for svar foresten. HI

Skrevet

Synes ikke det høres mye ut.

Hvor stor var han da han ble født? Her har barnet hatt en vekst på ca 2 kg i mnd, de første månedene.

Skrevet

Min sønn har ligget under hele tiden....og jeg fikk beskjed om at jeg måtte mate han mer..sa de på sykehuset..vi var der pgr av at var så liten når han ble født osv...så de sjekker han litt nå og da frem til ca 2 års alder.

Han spiste det han orket hver 3-4 time.Når skal jeg gi han mer mat sa jeg...han spiser,er blid og fornøyd og i supert humør.Han blir ingen stor gutt.

Ved siste sjekk nå ca 9 1/2 mnd sa legen der...og han er like liten enda..jaja,da skal han kanskje ikke være større da....hvordan var dere når dere var så små sa hun da.

Vi var begge veldig små....og vi er ikke store nå heller jeg er 1.63 og Mannen 1.73

Vår lille gutt er idag 10 mnd og veier 7 kg og er 68 cm lang...Helsestasjonen sier han er perfekt...i forhold til høyde osv

Alle barn følger sin kurve sa de og sa som du sier...plutselig en mnd eller to så kanskje han ikke legger på seg i nesten,sånn har våres vært nå.

Syns ungen din høres helt superfin ut jeg....jeg ville heller at gutten min skulle vært større enn han er...litt mer på kroppen men han er sånn som han er og ferdig med det.

Alle barn er forskjellige.

Er det noen trøst så vet jeg om ei jente som er over året og veier 7 kg er 68 cm

Jeg vet også om en gutt ble født i mars og veier rundt 12 kg,vet også om en gutt til som veier omtrent det samme som din som ble født i slutten av april.

Man kan ikke sammenligne barn ..... ALLE barn har sin egen kurve de følger...bedre at han spiser enn at han ikke vil ha mat da...sånn som det ser ut som med våres...siden han er så liten...men han spiser som bare det han

Heldig er du som har en som spiser og sover godt.Bra det,så blir det en sunn,frisk og god unge....kos deg med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...