Gå til innhold

Hvor mye spennepenger bruker dere på ferie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså utenom måltider.. skal en uke til danmark, og lurer på hvor mye penger vi må regne med å bruke på småting som is, brus, småting, klær osv..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Maten hadde vi jo brukt penger på om vi var hjemme også, så den får bare koste det den gjør.. kafebesøk hver dag hører ferien til synes jeg.

Skrevet

Spennepenger? Hva slags penger er det?

Skrevet

Har nettopp vært i Danmark og det var temmelig dyrt der nå, dessuten er det ikke særlig gunstig kurs. Vi tro du må beregne like mye som for en uke i Norge.

Skrevet

Hehe, det er et vanlig uttrykk på vestlandet:) Det er penger som brukes på andre ting enn det mest nødvendige, forskjellige småting en kjøper som jeg nevnte. Alt som ikke er mat, leie av bolig, bensin, båt osv.

Skrevet

Da vi var på ferie i våres brukte vi, som fammilie, ca 1800,- på en uke. Det som kostet mest var inngangspenger i parker. Til det gikk det litt over 1000,-. Det var i Spania. Regner med at det er litt dyrere i Danmark.

Skrevet

Okey. Vi var i Danmark for 3 år siden, og da husker jeg at vi kunne spise på kafe for bare 60-70 kr per person..

Skrevet

Vi har allerede kjøpt billetter til fornøyelsespark over internet, heldigvis:)

Skrevet

aldri hørt dette før, hilsen bergenser

Skrevet

Stygt eksempel på stadig mer engelsk inn i norsk.

Skrevet

Vanlig uttrykk i Rogaland:)

Skrevet

Ikke noe nytt uttrykk heller dette, dette har vært et vanlig ord her jeg bor siden jeg var barn.

Skrevet

Likefullt stygg anglofisering av språket.

Skrevet

ca 10.000 pr uke. Men det var med alt da, vi er to voksne personer.

Brukte 20.000 på to uker.

Da gikk pengene til mat, middager ute med venner, ut på byen, parker, masse gøy, is, godis, shopping, bensin, kafeturer .. vi KOSA oss for å si det sånn :-) var med en annen gjeng, og da sier det seg selv at det går fort litt mer penger ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...