Gå til innhold

Dødt her inne på forumet!


Ennai

Anbefalte innlegg

Hvordan går det med dere jenter? Er formen bra med tanke på at noen av oss begynner å bli høygravide? Er det flere enn meg som begynner å bli spent på kommende mnd?:-)

 

Sitter her selv som høygravid med bekkenløsning i symfysen, dårlig nattesøvn og konstante smerter under føttene(!?) sikkert pga endret tyngdepunkt :-P

Begynner også å bli veldig stresset med det som må gjøres innen at lillegutt kommer.. Også ekstra stresset fordi jeg tror kanskje slimproppen har gått de siste par dagene.. Vet det kan danne seg en ny, men som 1. gangs blir man vel stresset for den minste ting :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig i både det ene og det andre...ganske stille her inne i augustklubben, men de fleste henger kanskje på 3.trimester?

 

Ble brått så veldig gravid her om dagen. Kanskje sånn ca da jeg kunne erklære meg selv for å være høygravid? :) Så nå begynner det virkelig å kjennes at man ikke har så lenge igjen...kjennes ut som at det ikke er plass til mer inni magen min. Uansett hvordan jeg sitter eller står er det rumpe, bein og armer i alle retninger under ribbena. Det ble med ett så mye mer kavete å kle på seg, flytte seg i senga eller strekke seg etter glass i kjøkkenskapet også. Og med begrensningene kjenner jeg at humøret begynner å svinge. I dag gikk brannalarmen da jeg skulle steke rundstykker. Og da jeg ikke klarte å komme meg opp på stolen for å ta ut batteriet, begynte jeg rett og slett å grine. Selv om alarmen sluttet å pipe av seg selv ganske fort, gren jeg meg like godt igjennom resten av oppvasken og et 5 dl beger med yoghurt. Og halve Dagbladet. Jeg syntes så fryktelig synd på meg selv. Heldigvis var jeg alene hjemme denne gangen, for sist begynte jeg å grine da jeg ikke fikk på meg joggeskoen da jeg og kjæresten skulle gå tur. Da lå jeg på gulvet og hulket så sårt, og kjæresten skjønte ingenting. Han ble rett og slett redd...

 

Puh, det er skjønt å være gravid ja, men nå begynner jeg å kvi meg for hver gang jeg skal reise meg fra stolen, så det skal bli skjønt å få babyen i sine armer også ;) Her er det meste på stell til han kommer, og klær og sengetøy er vasket og klart. Vi mangler bare en kommode til å ha det i, men det er jo ikke noe man dør uten med det første. Har forresten lånt bort barnevogna også, men den kommer de nok springene med dersom man skulle havne i fødsel. Og mannene og mammaene våre er nok sterkt kapable til å ordne det meste dersom man mot formodning ikke skulle klare å bli ferdig i tide.

 

Slimproppen altså....nå er du jo så langt på vei at du kanskje snart skal føde da? Har du spurt jordmor om hva hun tror forresten? Krysser fingrene for at alt går som det skal ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen med det du skriver "M med agustgutt"... Har også bekkenløsning i symfysen og bak, har hatt det stort sett hele svangerskapet, hovne bein og "søvn, hva er det"? :/.....

 

Er veldig høygravid om dagen og kjenner jeg er veldig klar for å hilse på den lille i magen.. Jeg håper at hun skal skal finne veien ut snart, kan vell kanskje vente noen uker til, men ikke noe mer enn det mener jeg.. Er også førstegangs så mest sannsynligvis så må jeg belage meg på å gå en god stund over termin, men det er vell lov å dagdrømme litt ;)

 

Alt er vell på plass her i heimen, men mangler å vaske klærne å få orden i sakene.. Begynner å tenke på at jeg snart skal begynne å pakke fødebagen så den er klar.. Kanskje litt tidlig, har du/dere pakket fødebagen eller?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til det der med bevegelsesbesvær ja :-P Det med å snu seg i senga og opp og ned i stol/sofa er ikke bare bare.. Har ikke tellingen på hvor mange ganger jeg har prøvd å komme meg forbi ting sidelengs og slått magen :-P

 

Er selv smått hormontroll for tiden.. Vi kjøpte en ny fisk til akvariet i går. Denne fisken ble mobbet fra første stund, så vi rota litt rundt i stenene og plantene for å forstyrre hiarkiet i karet. I morrest hadde situasjonen for fisken blitt værre, men det ble desverre ikke gjort noe med. Når vi kom hjem for dagen var fisken så godt som død, og vi prøvde å berge han med å flytte han til et annet kar. Det hjalp så klart ikke.. Jeg ble både sint og lei meg på en og samme tid så måtte gå for meg selv i over en time for å få roa meg :-P

 

Her er også det meste i orden. Senga ble ordna i dag, vogna står sammenmontert og det meste gutten trenger er i hus. Mangler bare å sette ting på rett plass, men det er jo utrolig fort gjort :-)

 

Jeg TROR det var proppen ja.. Det kom liksom ut i fra det blå med ekstra "klyser" (beklager detaljer..) Ser ut som om jeg har snytt meg i papiret og ikke tørka meg etter dobesøk.. Er jo bare 35+1 nå, så håper ikke det blir fødsel helt enda.. Fødselsangsten begynner å ta over og nå, så føler meg ikke klar for dette i det heletatt :-S JM er på ferie nå, så kan ikke kontakte henne heller før neste time 15. juli..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Høygravid & klar for min lille :-)

 

Nei, har nok ikke pakken den berømte baggen enda nei, men begynner å vurdere det jeg og gitt. Heller føre var enn for snar som jeg bruker å si :-P Men vet liksom ikke hva jeg skal pakke ned. Skal mest sansynlig være bort et par dager, så er ikke all verden man trenger, samt at vi bor ganske nære sykehuset, så kan bare sende samboer hjem å hente det som blir glemt.. Men ser for meg at det er en del jeg ikke vil være foruten under fødsel og, som nesespray og lipsyl :-P

Vanskelig dette gitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte også å tenke på fødebag i går, og fant til og med en brukende bag. Men det er liksom ingenting jeg kan legge i den enda, for jeg bruker jo det meste enda. Babytøyet, bleiene og nattbindene har funnet plassen sin, så får jeg bare håpe jeg husker på det andre når det begynner å nærme seg litt mer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har ordna med ekstra toalettsaker, så problemet er egentlig klærne til meg :-P Jeg må jo bruke de klærne jeg har nå for det er nesten ingenting som passer, og jeg vet ikke hva som vil passe og ikke etter fødsel :-P

 

Nattbind ja.. Kanskje på tide å kjøpe det og :S Hvilke er anbefalt? Jeg klarer ikke de tynne som bretter seg med en gang jeg reiser meg, så det må være noen tykke.. Har ikke kjøpt bind på flere år, så er HELT blank på dette området :-S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp de største du finner, jeg har to fra før og det kom så mye blod at jeg følte meg tryggest med de "bleiene" jeg fikk på sykehuset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte de tjukke nattbindene fra Libresse forrige gang, og funket bra de, jeg blødde endel.

 

Ammeinnlegg er kjekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...