Gå til innhold

Noen flere med 2-3 åringer som fortsatt sikler?


Bellbaby

Anbefalte innlegg

Jeg begynner å bli litt fortvilet.. Sønnen min er 2 år og 8 måneder gammel og sikler fortsatt. Synes nesten det bare blir mer og mer, og jeg ser ingen andre i den alderen som sikler. Det begynner å bli "plagsomt", klærne og gulvet blir vått, solkrem bare renner vekk osv.

 

Er vi de eneste? Burde jeg snakke med lege el noe om det?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gutten vår på 2 sikler litt i peroioder, har vært i forbidelse med tenner. Men han har egentlig ikke vært en "sikler".

 

Tror faktisk jeg ville sjekket hos kiropraktor/manuellterapaut for låsninger. Vet at kiss barn ofte sikler mye- uten at jeg mener det må være det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, gutten blir 3 i september og sikler enda. Vurderer å få det sjekket. spurte en helsesøster på 2årskontrollen, men hun mente ikke det var noe feil...men virket heller ikke som hun visste mye om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke alene ;-) Og det er trolig ikke noe galt.. Vår gutt siklet til han var nesten akkurat tre år. Vi hadde lassevis med tørkler til han , sendte med mange hver dag som de byttet ut etterhvert på barnehagen. Heldigvis finnes det mange tøffe slike å få kjøpt nå, slik at de slipper å gå rundt med smekke.. Anyway, vi begynte å lage slurpelyder til han, for å gjøre han oppmerksom på siklingen, og for å lære han å "dra inn" siklet. Det virket! Eller om det var alderen, ikke vet jeg ;-) Verdt et forsøk! Vi har nå en toåring som ikke sikler på langt nær som storebror gjorde, så det er tydeligvis veldig forskjell på unger :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenta gjorde det til hun ble 3.. Nå er hun snart 7 og sikler absolutt ikke lenger =)

lillegutt sluttet ca ved 2års alder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gutt er 2 år og har hele tiden siklet masse. Hadde en periode tidligere i vår som var bedre, men nå er det påan igjen. Men godt mulig det er noen jeksler på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvordan er uttalen hans da?

Mulig han kan ha svake munnmuskler også.

La han drikke av sugerør hele tiden i en periode,det hjalp gutten våres.

Han siklet lenge,men var svak i munnen,så det ranr ut,han hadde i tillegg dårlig spsåk,men det kom seg det også etter sugerørsdrikkingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar :-)

 

Jeg spurte også helsesøster på 2 årskontrollen, men hun så heller ikke ut til å vite så mye om det.

 

Uttalen hans er ikke så bra, mange ord er utydelige og bare mannen min og jeg skjønner visse ord som ikke andre skjønner. Så det kan nok stemme med svake munnmuskler, kjempebra tips med sugerør!! F.o.m. imorgen er det det som gjelder :-)

 

Det var godt å bli beroliget nå, har følt oss litt "alene" om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår gutt blir 3år i september, å sikler fortsatt en god del.

Det var verre i en periode rundt mars/april å da jeg tittet ordentlig inni munnen han, så skjønte jeg jo med det samme hva det kom av. Poden hadde nemlig fått 3 nye jeksler!!

Nå sikler han en god del igjen, så regner med at det er den 4. jekselen som er på gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

vi har en to åring som siklet ekstremt mye. Også litt dårlig språk og mye snørrete nese.

Kom oss til øre nese hals lege som konstaterte polypper og mye væske i ørene. han fikk fjernet polypper og satt in dren i ørene, og vi fikk en ny gutt i huset som nesten ikke sikler, og hører godt plutselig.

Verd å få en henvisning for å få sjekket opp.

Ellers er det bare noen som sikler mye, men trøsten er at det går over en eller annen gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 år senere...

Vet at dette innlegget er gammelt men er nysgjerrig på når deres sluttet å sikle? Min gutt er snart 3 år og sikler som en foss... Blir litt fortvilet.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...
  • 1 år senere...

Annonse

Hvaskaljeghete skrev (På 11.4.2021 den 8.21):

Vet at dette innlegget er gammelt men er nysgjerrig på når deres sluttet å sikle? Min gutt er snart 3 år og sikler som en foss... Blir litt fortvilet.. 

Jeg har en datter som er fylt 3 som også sikler masse. Må bytte sikle kluter  på ofte og hun kan selve ut flere  gensere og bodyer om dagen. Klærne blir mye fortet stygge og ødelagt pga siklingen. Vi har prøvd med sugerør trening, men funker dårlig. Vet. Heller ikke hva jeg skal gjøre 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...